Companii

ZF publică la finalul lunii o nouă ediţie a Anuarului „Cele mai valoroase 100 de companii din România“

Galerie foto

Galerie foto

18.11.2013, 18:44 290

Anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România“ a ajuns la ediţia cu numărul opt şi urmează să fie lansat pe piaţă la finalul acestei luni. Prima ediţie a anuarului a apărut în 2006 din dorinţa de a avea o oglindă a celor mai puternice companii din România exprimată simplu, printr-un număr.

Este un demers teoretic, prin care Ziarul Financiar încearcă să răspundă la întrebarea cât mai valorează o companie astăzi. Topul din acest an a fost realizat pe baza rezultatelor financiare din 2012 în cazul companiilor necotate şi pe baza capitalizării bursiere a companiilor listate la data de 1 no­iembrie 2013. Ca în fiecare an, topul a fost realizat în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners.

Dacă în primele ediţii topul reflecta valoarea companiilor după o perioadă susţinută de creştere economică, acum aceste valori au fost cernute de criză şi încă sunt departe de a ajunge la maximele acelor ani.

În valoarea companiilor din anuar se regăsesc atât evoluţia cifrei de afaceri, cât şi cea a profitului net.

Totodată, este important şi profitul înainte de dobânzi şi amortizare, aşa-numitul EBITDA, dar importante sunt şi datoriile.

Anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România“ este unul dintre cele mai longevive proiecte ale Ziarului Financiar. A fost lansat în 2006, iar acum a ajuns la ediţia cu numărul opt.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.11.2013

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO