Ceasuri & Bijuterii

A devenit unul dintre cei mai cunoscuţi producători de ceasuri după ce a răspuns la o întrebare imposibilă: ce-şi mai doreşte un om care are absolut totul?

02 nov 2015 3217 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Nu este uşor ca doar în 20 de ani să intri aproape en fanfare în panteonul industriei elveţiene de ceasuri, dar Roger Dubuis a reuşit acest lucru răspunzând la o întrebare aproape imposibilă: ce-şi mai doreşte un om care are absolut totul?

„Purtătorul unui ceas Roger Dubuis este un om care deja are totul. Asta se aplică la automobile, case sau alte ceasuri. Acest consumator vrea o piesă care este unică şi care-l poate diferenţia de toţi ceilalţi. O persoană care este dispusă să investească 250.000 de euro într-un ceas vrea să fie sigură că nimeni în lume nu mai are acel model. O persoană care este interesată de un ceas tradiţional cu un design clasic nu va alege niciodată un model Roger Dubuis“, spune categoric Jean-Marc Pontroué, directorul general executiv (CEO) al manufacturii Roger Dubuis pentru După Afaceri Premium.

Manufactura este un personaj relativ nou în filmul industriei elveţiene de ceasuri, peliculă care deja se toarnă de sute de ani. Compania a fost înfiinţată în 1995 ca urmarea a unei întâlniri norocoase între Roger Dubuis, un maestru orologer talentat, şi Carlos Dias, un designer remarcabil. Brandul efectiv a decolat prin obrăznicia designului, liniile curajoase fiind însă însoţite de mecanisme remarcabile.

„Creaţiile îndrăzneţe, ancorate puternic în secolul 21, îmbină măiestria şi expertiza celor mai rafinate mecanisme cu designul puternic. Curajul şi extravaganţa sunt semnătura brandului, iar determinarea este motorul său de creştere“, mai spune Jean-Marc Pontroué. Acest curaj a propulasat manufactura în elita mondială a producătorilor de ceasuri.

„Povestea Roger Dubuis este cu adevărat incredibilă. Suntem printre primele 40 cele mai importante branduri de ceasuri din lume şi ne-a luat doar 20 de ani pentru a ajunge la acest statut. Nu multe branduri reuşesc să ocupe un loc atât de sus în această industrie extrem de competitivă având în spate o istorie de numai 20 de ani.“

Roger Dubuis este de fapt un copil rebel al gigantului Riche­mont, grup care mai are în portofoliu branduri precum Vacheron Cons­tantin, manufactură cu o tradiţie neîntreruptă din 1755, Officine Panerai sau IWC Schaffhausen.

Dar cum această rebeliune a generat rezultate de invidiat, libertatea de care se bucură Roger Du­buis în cadrul grupului este aproape nelimitată.

„Ne mândrim cu faptul că putem să ne derulăm proiectele fără nicio limitare, un exemplu fiind cei 6 ani de cercetare pe care i-am alocat pentru Quatuor Silicon (un model de ceas care necesită circa 2.400 de ore de muncă şi care a avut un preţ de 1,1 milioane de dolari - n.red.), şi că putem să ne trans­formăm fanteziile în realitate.“

 Unul dintre lucrurile care diferenţiază brandul de competitorii săi este faptul că toate piesele care compun un ceas Roger Dubuis poartă emblema Poiçon de Geneve, o siglă pe care o manufactură o dobândeşte doar după îndeplinirea unui set de criterii foarte stricte legate de performanţele ceasului.

„Trebuie să investeşti cu 40% mai mult timp pentru a crea un mecanism demn de sigla Poinçon de Geneve“, mai spune Jean-Marc Pontroué. Potrivit acestuia, Roger Dubuis are una dintre cele mai exclusiviste producţii de ceasuri la nivel global, în acest moment 32 de calibre (mecanisme) fiind realizate şi decorate manual astfel încât fiecare piesă să primească mult-râvnita certificare Poinçon de Geneve. Iar asta nu înseamnă totul.

„Aş vrea să vă dau următorul exemplu. Pentru a marca aniversarea de 20 de ani ne-am decis să relansăm un proiect unic de restaurare dedicat colecţiei Hom­mage: Millésime.“  Rezultatul a fost un ceas de 923.000 de euro care a fost în mod simbolic realizat pentru noul butic Roger Dubuis din Geneva care s-a deschis în vara acestui an. Un astfel de model Millésime va fi produs o singură dată pe an şi va deveni un eveniment aşteptat deopotrivă de cunoscători şi de colecţionari.

Lansarea de piese în ediţie limitată este una dintre cele mai utilizate strategii de marile manufacturi de ceasuri pentru a-şi fideliza clienţii, dar şi pentru a înregistra profituri de excepţie. Astfel de strategii sunt cu atât mai bine- venite în contextul în care industria elveţiană de profil nu trece prin cele mai liniştite ape în acest moment.

„Una dintre marile provocări de anul acesta a fost francul elveţian şi apreciarea sa bruscă, dar economia Elveţiei este rezistentă şi poziţia sa competitivă este puternică. Roger Dubuis are majoritatea cheltuielilor în franci elveţieni în contextul în care sediul nostru central este în Geneva. O altă provocare este de a-ţi păstra poziţia într-un segment foarte competitiv. Noi nu vânăm o anumită tendinţă. Acum suntem într-o fază de expansiune, în ceea ce se poate numi faza noastră tânără.“ Iar expansiunea va veni la pachet cu multe noutăţi, lucru care din nou va pune reflectoarele pe copilul rebel al orologeriei elveţiene.

„Pentru 2016 pregătim o poveste pentru femei. Încă mai avem multe de pregătit astfel încât să ne asigurăm că elementul surpriză va fi din nou de partea noastră anul viitor. Vă invităm să vă păstraţi curiozitatea şi să descoperiţi un nou capitol din romanul Roger Dubuis în 2016“, spune CEO-ul manufacturii.

Invitaţia este acceptată.