Style

Ce vrăji a făcut Harry Potter pentru 330 mil. dolari în primul weekend de difuzare

22 nov 2010 130 afişări de Radu Racu
Din aceeaşi categorie

Ultima ecranizare din seria Harry Potter - "Harry Potter and the Deathly Hallows (Harry Potter şi Talismanele Morţii)"- care a intrat în cinematografe pe data de 19 noiembrie, a obţinut încasări de 330 de milioane de dolari în primele trei zile de difuzare, un record absolut pentru cele şapte filme din serie, în condiţiile în care producătorii au reuşit să atragă în cinematografe tinerii trecuţi de vârsta adolescenţei, scrie Wall Street Journal.

Numai în Statele Unite Harry Potter a obţinut 125 de milioane de dolari din vânzările de bilete, plasându-se pe un locul şase într-un top condus de filmul "Batman: The Dark Knight" (158 de milioane de dolari).

"Cheia acestei francize este publicul cu vârste de 18-34 de ani şi îmbătrânirea lor. Când l-au văzut prima dată pe Harry Potter aveau 10 ani şi veneau la film de mână cu părinţii. Acum aceiaşi oameni plătescu din buzunarul propriu să vadă continuarea", spune Dan Fellman, preşedintele diviziei de distribuţie Warner Bros din SUA.

La primul film, doar 10% din spectatori aveau 18-34 de ani, în timp ce la ultima ecranizare procentul lor a crescut la 25%, afirmă Fellman.

Harry Potter este cea mai profitabilă franciză de la Hollywood, peste nume mai vechi ca James Bond sau Star Wars. Primele şase ecranizări au adus venituri de 5,4 miliarde de dolari, din care Warner Bros. - studiourile producătoare - a obţinut un profit estimat la 1 miliard de dolari.

Jucătorii din industria cinematografică estimează ca studiourile Warner Bros ar fi putut încasa mai mult din ultimul film Harry Potter dacă nu ar fi hotărât cu puţin timp înaintea lansării să renunţe la formatul 3D pentru că nu au reuşit să termine la timp conversia din formatul 2D. Aşteptările cele mai mari se mută însă la începutul anului viitor, când ultimul film din serie va fi lansat şi pe suport tridimensional.