Fashion Editor: Ioana Mîţu
Foto: Mihai Dăscălescu
Model: Claudia Gavril, MyGuys Models
Make up: Ana Marin
Hairstyle: Cleopatra Micu
În 1964 artistul Andy Warhol organiza expoziţia The American Supermarket, în care toate produsele de pe raft, dar şi anunţurile de pe pereţi şi cam tot ce se găseşte într-un supermarket erau realizate de artiştii vremii.
În 2014, exact cincizeci de ani mai târziu (poate nu dintr-o coincidenţă) Karl Lagerfeld a transformat The Grand Palais din Paris într-un imens supermarket pentru lansarea colecţiei Chanel toamnă-iarnă 2014. Modelele au simulat o sesiune de cumpărături, plimbându-se cu un coş în mână, printre raioanele de produse.
Atât ideea lui Warhol, cât şi cea a lui Lagerfeld au fost de a sublinia linia subţire între „high“ şi „low“.
Un colecţionar plăteşte astăzi milioane de euro pentru o sticlă de Pepsi realizată de Warhol, aceeaşi de pe rafturile supermarketului, însă ridicată la statutul de artă, în timp ce femeia îmbrăcată în Chanel îîşi face cumpărăturile şi ea, la supermarket, la fel ca orice om „de rând“.
Supermarketul ne-a inspirat şi pe noi în shootingul din ediţia de faţă, mai ales raionul de fructe şi legume. Şi în ton cu ideile artiştilor menţionaţi mai sus, am ales să facem şi noi fotografie de artă folosind produse „affordable“.
* Ţinutele pot fi achiziţionate din magazinul iheart