Economia verde

Pagina verde. Preşedintele AFM: „În urma deciziei privind eliminarea până în 2035 a înmatriculărilor noi de maşini cu combustie internă, interesul pentru maşinile clasice nu mai este la fel de mare ca în anii precedenţi“

30.08.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Anul acesta, programele Rabla Clasic (cel mai longeviv program finanţat de AFM) şi Rabla Plus beneficiază de un buget de 1,34 de milioane de lei.

Aplicanţii la programul Rabla, prin care se acordă vouchere pentru achiziţia de automobile, nu mai sunt la fel de interesaţi de vehiculele clasice, pe benzină sau diesel, în condiţiile în care perspectivele europene vorbesc despre obligativitatea trecerii la mobilitatea electrică, este constatarea oficialilor Administraţiei Fondului pentru Mediu.

„Având în vedere creşterea interesului pentru autovehicule electrice şi decizia europeană privind eliminarea până în 2035 a înmatriculărilor noi de maşini cu combustie internă, în vederea reducerii emisiilor de CO2, şi a faptului că deja consumatorii au început să evite achiziţia maşinilor cu combustie internă şi să se orienteze către cele verzi, pentru a preveni eventuale repercusiuni ale interdicţiei de circulaţie/ înmatriculare a acestora, interesul pentru maşinile clasice există, însă nu mai este la fel de mare ca în anii precedenţi“, spune Laurenţiu-Adrian Neculaescu, preşedintele Adminstraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).

Anul acesta, programele Rabla Clasic (cel mai longeviv program finanţat de AFM) şi Rabla Plus beneficiază de un buget de 1,34 de milioane de lei şi se desfăşoară în două etape, prima etapă fiind organizată în perioada 24 martie – 30 iunie 2023. Cea de-a doua etapă de înscriere în anul 2023 se va organiza în perioada 01 septembrie – 30 noiembrie 2023, în limita sumelor alocate pentru fiecare categorie de solicitanţi.

Lor li se adaugă programul Rabla Local, privind casarea autovehiculelor uzate, complementar Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus. În cadrul acestui program, persoanele fizice nu sunt obligate să achiziţioneze un autoturism, ci doar să caseze un autovehicul mai vechi de 15 ani pentru a beneficia de suma de 3.000 de lei. Acest program va fi implementat cu ajutorul celor 500 de unităţi administrativ-teritoriale care s-au înscris în cadrul programului şi au semnat contractele de delegare cu AFM.

„În ediţia de anul acesta, în programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, autorităţile locale şi instituţiile publice nu mai au obligaţia de a casa o maşină pentru a participa în cadrul programelor. În ceea ce priveşte ecotichetul pentru Programul Rabla Plus pentru autorităţile locale şi pentru instituţiile publice, valoarea ecotichetului a fost majorată pentru a încuraja autorităţile locale şi instituţiile publice să opteze pentru achiziţionarea de maşini electrice, astfel că aceste categorii beneficiază de ecotichet în cuantum de 120.000 de lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare un autovehicul uzat“, a mai spus Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank