Eveniment

Antreprenori, fiţi optimişti, reinvestiţi constant, digitalizaţi businessul şi aplicaţi pentru fondurile europene. Pesimismul care a pus stăpânire pe toată clasa de business ar trebui să dispară pentru că România este în continuare un teren fertil pentru creşterea businessurilor

Antreprenori, fiţi optimişti, reinvestiţi constant,...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.09.2018, 00:07 1929

Pesimismul care a pus stăpânire pe aproape toată clasa de business ar trebui să dispară, piaţa din Ro­mânia fiind în continuare un teren fertil pentru creşterea businessurilor.

Însă, antre­prenorii ro­mâni trebuie să aibă curaj să aplice pentru fon­duri euro­pene, să rein­ves­tească în mod constant în afa­cere, să înve­ţe încon­ti­nuu, să-şi facă un plan pe termen lung pe care să-l ajus­teze constant în funcţie de condiţiile pieţei şi să-şi digi­ta­lizeze businessurile pentru a trece la următorul nivel- acestea sunt cele mai im­portante concluzii ale conferinţei „România 100 de ani de business“, organizată la Oradea de ZF cu sprijinul Băncii Transilvania şi al companiei de consultanţă EY România.

„De aproape 20 de ani de când am in­trat în business văd în sondaje în­tre­barea: credeţi că România merge în direc­ţia bună? Jumătate din români zic că nu. Dar dacă ne uităm, vedem că România a mers foarte bine în ultimii ani şi a recuperat din decalaj faţă de vestul Europei şi mai repede decât alte state. Noi ne lăudăm care îşi face bagajele mai repede, care pleacă şi stinge becul. Şi puţini se gândesc cum să dezvolte ceva aici. Câţi dintre noi ştiam că din Bihor merg echipamente  de producţie pentru Tesla? Ştim însă că Bihorul este pe locul întâi la insolvenţe. În România se pot face businessuri foarte bune, ar trebui să fim mult mai pozitivi“, a declarat Alin Mercheş, cofondator şi CEO al companiei de dezvoltare a aplicaţiilor mobile Mobiversal.

Ideea este susţinută şi de Alex Milcev, partner şi head of tax & legal în cadrul companiei de consultanţă EY România, care arată că România merge într-o direcţie bună, însă dincolo de creşterea economică din ultimii ani, el apreciază viteza cu care România ajunge din urmă alte ţări din Europa.

„Cu siguranţă, dacă ne uităm la viteza cu care s-a înregistrat convergenţa la perfor­manţa europeană, România este campioana Europei. Trebuie să ne mândrim cu acest lucru şi să-l valorificăm“, apreciază el.

Cât despre Oradea, Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania, spune că este unul dintre puţinele oraşe care nu sunt dependente de o singură industrie şi consideră că înainte de a atrage investiţii străine, România ar trebui să-şi dezvolte clasa de antreprenori locali. Re­cent, Banca Transilvania s-a alăturat grupului de investitori din  platforma ROCA, dedicată afacerilor româneşti aflate în dificultate.

Ziarul Financiar şi clasa de business din  judeţul Bihor au mai discutat şi despre ce ce idei şi soluţii există pentru ca economia şi societatea românească să aibă un viitor prosper. Prima ediţie a seriei de conferinţe „România 100 de ani de business. Cum trecem de la idee la business. 100 de idei să creştem“ a avut loc la Braşov în luna mai, Constanţa a fost următoarea oprire, iar turneul ZF va continua în acest an în cele mai mari oraşe din ţară.


„Încercăm să facem parte din comunitate, nu doar să fim un partener financiar pentru firme. ROCA este o platformă interesantă şi ne dorim să fie mai multe astfel de platforme. Vrem să dăm businessurilor mici o şansă la dezvoltare. Ne-am asumat un rol important în piaţa de capital, noi vrem să susţinem această piaţă pentru că este un element important pentru dezvoltarea economică a României“, a explicat Omer Tetik.

În judeţul Bihor, circa 60% din cifra de afaceri a companiilor de peste 26 mld. lei anual este adusă de companiile cu acţio­nariat românesc. Ca nivel al businessului, judeţul Bihor se află pe locul 12 între judeţele României (inclusiv municipiul Bucureşti), cu o cifră de afaceri cumulată de peste 26 mld. lei. În cele peste 25.000 de companii active în judeţ lucrează mai bine de 120.000 de salariaţi, arată datele de la Registrul Comerţului. Ca nivel al PIB-ului, judeţul Bihor se clasează în primele cele mai puternice 15 judeţe din ţară, cu o valoare de peste 19 mld. lei.

Care este însă şansa de dezvoltare a antreprenorilor români?

„Ca să devii un lider, trebuie să ai o strategie şi să o urmăreşti continuu. E foarte important să stabileşti de unde vin resursele, ce resurse ai şi să mergi mai departe. Trebuie să stabileşti o direcţie de mers, direcţie pe care de multe ori trebuie să o ajustezi. Trebuie să stabileşti un plan de acţiune, întotdeauna planul poate avea modificări. Dacă nu ai motivaţie, nu vei ajunge unde vrei să ajungi. Banii nu sunt însă motivaţia“, a spus Florian Peretz, preşedinte al grupului de firme GEO-BETA Enterprises LLC, care activează în mai multe sectoare. Grupul realizează printre altele şi linii de producţie, lucrând cu constructori de automobile precum Tesla, Ford, Dacia sau Daimler.

Ziarul Financiar şi clasa de business din  judeţul Bihor au mai discutat şi despre ce idei şi soluţii există pentru ca economia şi societatea românească să aibă un viitor prosper. Prima ediţie a seriei de conferinţe „România 100 de ani de business. Cum trecem de la idee la business. 100 de idei să creştem“ a avut loc la Braşov în luna mai, Constanţa a fost următoarea oprire, iar turneul ZF va continua în acest an în cele mai mari oraşe din ţară.

Citiţi mai multe declaraţii de la conferinţa „România, 100 de ani de business“ de la Oradea în ediţia ZF de mâine, 20 septembrie 2018.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO