Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a desemnat constructorii tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia (20,5 kilometri), şi anume firmele Astaldi (Italia) şi Max Boegl (Germania).
Valoarea contractului se ridică la 498, 8 milioane de lei (118,8 milioane de euro) fără TVA, în condiţiile în care CNADNR estimase că proiectul se va ridica la 726,2 milioane de lei (172,9 milioane de euro). Potrivit contractului cu compania de drumuri, tronsonul ar urma să fie gata în 15 luni, astfel încât deschiderea traficului să fie posibilă în anul 2012.
Tronsonul Cernavodă-Medgidia este unul extrem de controversat, în condiţiile în care în primăvară Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu francezii de la Colas, care se ocupau de construcţia acestui tronson, pe motiv că firma de construcţii din Hexagon ar fi întârziat lucrările şi ar fi cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane de euro din cauza modificării traseului autostrăzii pe o distanţă de 14 kilometri din lungimea totală de peste 20 de kilometri. Contractul cu cei de la Colas s-a ridicat la 634, 4 milioane de lei.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels