Eveniment

Brandul turistic al Romaniei, promovat in special in UE

20.09.2007, 18:42 23

Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie si Irlanda, Ungaria, tarile baltice si SUA sunt prioritatile de promovare a brandului turistic al Romaniei, potrivit planului de dezvoltare al turismului aprobat in ultima sedinta de Guvern.
Documentul se refera la potentialul de dezvoltare a turismului din Romania pentru urmatorii 20 de ani si identifica cinci sectoare in care se impune imbunatatirea calitatii serviciilor oferite, pentru a stimula cresterea industriei turistice.
"Alegerea acestor tari ca destinatii principale de promovare a turismului romanesc se bazeaza pe faptul ca o mare parte din turistii care viziteaza anual Romania provin din aceste destinatii. Majoritatea turistilor din tarile selectate aleg Romania mai ales pentru circuitele turistice", spune Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, institutie implicata si ea in realizarea master planului pe turism, alaturi de Organizatia Mondiala a Turismului.
De asemenea, concentrarea pe aceste destinatii ar putea readuce multi turisi pe care Romania i-a pierdut mai ales din cauza exodului spre Bulgaria. Germanii, de exemplu, care reprezentau un segment extrem de important pentru incasarile litoralului romanesc, aleg de mai multi ani Bulgaria ca destinatie pentru vacantele de vara. Prin aceasta strategie, autoritatile romane spera sa recastige acest segment important de turisti. Ca tari de interes secundar pentru promovarea Romaniei sunt tarile scandinave, tarile din peninsula Iberica, Rusia sau Israel. Oportunitati de promovare sunt considerate China si Japonia.
In afara de promovarea Romaniei peste granite, celelalte puncte pe care se concentreaza master planul pe turism sunt cercetarea, structurile institutionale, pregatirea profesionala a angajatilor din industria turistica si planificare.
Organizatia Mondiala a Turismului apreciaza ca, in cazul in care masurile din Master Plan vor fi aplicate, sosirile de vizitatori straini in Romania vor creste de 2,5 ori pana in 2020.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO