Eveniment

„Heirupism" la Transporturi : Taxa in plin sezon estival si tren catre Otopeni de care nu stie nimeni

09.08.2009, 19:25 18

Radu Berceanu, ministrul transporturilor si infrastructurii, a introdus taxa pe podul de la Fetesti-Cernavoda in plin sezon estival fara a calcula implicatiile pe care le va avea asupra traficului, fiind formate cozi de kilometri de masini.

Berceanu a mai procedat la fel si in cazul deschiderii rutei feroviare Bucuresti-Otopeni, deschisa fara a calcula care va fi traficul de calatori.

Ambele situatii, in care a fost nevoie de insasi interventia ministrului pentru probleme care ar fi trebuit rezolvate la nivelul doi-trei administrativ, subliniaza lipsa de eficienta in administrarea publica.

Transportatorii au propus inca din momentul anuntarii introducerii taxei pe podul de la Fetesti-Cernavoda ca aceasta sa nu fie aplicata pe perioada sezonului estival, pentru ca traficul s-ar bloca sau sa fie amanata cel putin un an, pana la depasirea perioadei de criza economica.

Conform calculelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), traficul in sezonul estival este de circa 18.000-20.000 de masini pe zi, dar statia de taxare nu poate face fata inca unui aflux puternic de autovehicule.

Berceanu a spus ieri conform Mediafax ca incasarile prin punctul de taxare de la podul Fetesti-Cernavoda se ridica la aproximativ 400.000 de lei pe zi (circa 100.000 de euro), bani care pot fi folositi pentru a face „jumatate din deszapezire" si il acuza pe Ludovic Orban ca nu a introdus mai devreme aceasta taxa. Chiar daca taxa a fost introdusa luni, 3 august, masurile pentru fluidizarea traficului au fost luate abia la sfarsitul saptamanii trecute, dupa ce reprezentantii ministerului si-au dat seama ca mai trebuia o statie de taxare.

„Foarte rapid trebuie sa facem inca o statie de taxare, intr-o alta parte unde exista latimea necesara pentru ca una dintre statii sa fie pe un sens, sa aiba 6-7 porti, si ceilalti, de pe sensul opus sa treaca. Prin cea de-a doua statie trebuie sa treaca cei din sensul opus, in asa fel incat sa avem si acolo 6-7 sau 8 benzi pe sens si sa avem o poarta de urgenta", a explicat Berceanu la sfarsitul saptamanii trecute.

In cazul taxei pe pod, ministrul a aratat ca poate gasi „cu usurinta" metode de a rezolva problema aglomeratiei: „Cu 5 km inainte de statia de taxare putem pune un punct de control al rovinietei, al greutatii, al caracteristicilor tehnice sau al microbuzelor si autobuzelor cu numar mare de pasageri. Si rezolvam problema", a spus Berceanu, pentru a atrage atentia ca circa 40-50% dintre soferi nu au rovinieta.

O alt masura hei-rupista a fost introducerea trenului Gara de Nord-Otopeni, o initiativa foarte buna, dar insuficient de pregatita si promovata. 

Trenul care face legatura intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni merge in pierdere inca din momentul lansarii, in luna martie, in lipsa unei promovari eficiente si a unui studiu care sa arate care este potentialul traficul de calatori pe acea ruta. Berceanu a declarat ca va inchide aceasta ruta, insa deocamdata aceasta decizie nu a fost luata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO