Eveniment

Inca un strain in bricolajul romanesc

13.12.2004, 00:00 15

Lantul austriac de magazine de bricolaj Baumax a decis sa intre, anul viitor, pe piata romaneasca si cea bulgareasca, programul de investitii incluzind constructia, pe termen mediu, a 30 de centre in Romania si 15 in Bulgaria, potrivit site-ului Die Presse. Grupul opereaza in prezent 121 de magazine in sase tari si este lider de piata in majoritatea acestora.
Directorul general al Baumax, Martin Essl, a afirmat recent, ca jucatorii de pe piata de profil dispun de o "fereastra" relativ limitata de timp pentru a intra cu succes pe noi piete in Europa Centrala si de Est.
In tarile unde Baumax este deja reprezentat, cum ar fi Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia si Croatia, orizontul de timp mentionat este estimat la cinci ani.
Dupa acest termen, pietele sunt anticipate sa fie deja impartite intre jucatori, iar modificarea cotelor de piata ale acestora va fi aproape imposibila, a spus Essl.
Dupa realizarea de studii de piata, compania austriaca a decis sa se extinda in Romania si Bulgaria, dar nu si in Serbia, Muntenegru si Bosnia. Romania si Bulgaria au impreuna o populatie de 30 de milioane de locuitori, comparativ cu 40 de milioane in statele in care Baumax opereaza deja.
Principalele locatii vizate vor fi marile aglomerari urbane, intrucat in cele doua tari exista diferente semnificative ale puterii de cumparare in zonele rurale fata de orase, a mai apreciat Essl.
Investitiile alocate nu vor fi foarte ridicate, intrucat Baumax nu construieste magazinele, ci le inchiriaza, de obicei de la o firma apartinand familiei Essl.
Astfel, costurile cu amenajarea si depozitarea vor fi de circa patru milioane de euro pe magazin. Baumax mizeaza pe dublarea cifrei de afaceri peste sapte ani, moment in care magazinele din strainatate vor contribui cu doua treimi la formarea veniturilor. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO