Una dintre marile probleme cu care se confruntă directorii de licee din România este legată de mentalitatea societăţii, care asociază performanţa unei instituţii de învăţământ cu rezultatele la olimpiadă ale elevilor săi.
„Vin dintr-o şcoală de elită, în care media la admitere este de peste 7,50, iar din totalul celor 1.000 de copii pe care îi şcolarizăm avem în fiecare an câte 50 de olimpici la nivel naţional. Însă, din punctul meu de vedere, costul pentru performanţă este foarte mare, pentru că 30%, adică aproape o treime dintre elevi, au rezultate sub nota 7 la bacalaureat, deci intră în mediocritate. Aceasta este marea provocare pentru mine, să încerc să schimb această mentalitate, să terminăm să ne justificăm doar prin excelenţă academică“, a spus Vasile Mih, directorul Colegiului Naţional „Dragoş Vodă“ din Sighetu Marmaţiei (jud. Maramureş). El a mai spus că liderii din domeniul educaţiei trebuie să înceteze să scoată în faţă doar prin rezultatele academice ale copiilor foarte buni şi să caute soluţii pentru a-i ajuta pe cei mai mulţi dintre elevi să progreseze.