Eveniment

Mesajul directorilor de licee din România: Copiii nu trebuie priviţi ca viitori olimpici. Punem prea mult accent pe rezultatele academice ale celor buni şi pierdem din vedere marea masă a celor care se pierd în mediocritate

Violeta Dascălu,  directoarea Şcolii „Ferdinand I” din Capitală: Noi ne-am dat seama că, deşi aveam şi noi rezultate academice bune – nu foarte multe, dar existau – dacă mergem doar pe ideea aceasta de a scoate olimpici, riscăm să îi pierdem pe ceilalţi copii sau să nu ne mai ocupăm de ei. Pentru că am avut copii care nu veneau la şcoală din diverse motive: aveam  copii cu părinţi plecaţi în străinătate care absentau, cu părinţi şomeri sau la limita sărăciei, copii crescuţi de alte persoane decât părinţii lor etc.

Violeta Dascălu, directoarea Şcolii „Ferdinand I” din Capitală: Noi ne-am dat seama că, deşi aveam şi noi rezultate academice bune – nu foarte multe, dar existau – dacă mergem doar pe ideea aceasta de a scoate olimpici, riscăm să îi pierdem pe ceilalţi copii sau să nu ne mai ocupăm de ei. Pentru că am avut copii care nu veneau la şcoală din diverse motive: aveam copii cu părinţi plecaţi în străinătate care absentau, cu părinţi şomeri sau la limita sărăciei, copii crescuţi de alte persoane decât părinţii lor etc.

Autor: Adelina Mihai

23.11.2018, 17:46 682

„Ne concentrăm pe excelenţă şi pierdem din vedere marea masă a copiilor, care ar merita o şansă şi care ar putea să se realizeze prin şcoală.“

Una dintre marile pro­bleme cu care se confruntă directorii de licee din România este legată de mentalitatea societăţii, care asociază performanţa unei instituţii de învăţământ cu rezultatele la olimpiadă ale elevilor săi.

„Vin dintr-o şcoală de elită, în care media la admitere este de peste 7,50, iar din totalul celor 1.000 de copii pe care îi şcolarizăm avem în fiecare an câte 50 de olimpici la nivel naţional. Însă, din punctul meu de vedere, costul pentru performanţă este foarte mare, pentru că 30%, adică aproape o treime dintre elevi, au rezultate sub nota 7 la baca­laureat, deci intră în mediocritate. Aceasta este marea provocare pentru mine, să încerc să schimb această menta­litate, să terminăm să ne justificăm doar prin excelenţă acade­mică“, a spus Vasile Mih, directorul Colegiului Naţional „Dragoş Vodă“ din Sighetu Marmaţiei (jud. Mara­mureş). El a mai spus că liderii din domeniul educaţiei trebuie să înceteze să scoată în faţă doar prin rezultatele academice ale copiilor foarte buni şi să caute soluţii pentru a-i ajuta pe cei mai mulţi dintre elevi să progreseze.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO