Eveniment

Ministrul finanţelor: Deficitul bugetar la şapte luni este de 1,26% din PIB

Ministrul finanţelor: Deficitul bugetar la şapte luni...

Autor: Mediafax

31.08.2018, 00:03 5890

Ministrul finanţelor publice Eugen Teodorovici a anunţat miercuri că deficitul bugetar la 7 luni este de 1,26% din Produsul Intern Brut (PIB). Declaraţiile au fost făcute în cadrul unei emisiuni difuzate de postul de televiziune Antena 3.

„Deficitul la 7 luni de zile este 1,26 (n.red. - % din PIB), adică suntem exact în parametrii pe care parlamentul, guvernul i-a anticipat, i-a aprobat, aşa că nu trebuie să fie niciun fel de element de risc. Mai mult, la rectificare, veţi vedea că sunt prinşi, este foarte important pentru partea de locale, pentru primării, tot ceea ce au primăriile alocat pentru investiţii, până la finalul acestui an. Acest guvern nu va spune niciodată «nu» sau «nu se poate» la ceea ce înseamnă pentru investiţii“, a afirmat Teodorovici la Antena 3, citat de Mediafax.

Ministrul finanţelor a subliniat că execuţia bugetară la 7 luni arată bine.

„ANAF a făcut un pas important în direcţia pe care am impus-o, şi-anume de a creşte partea de colectare. Am spus că mă orientez foarte mult şi sunt foarte atent la TVA, accize, taxe vamale, în mod special aceste trei elemente şi că ţin foarte mult ca până la final de 2018 planul pe care Legea 2/2018, legea bugetului, a fost aprobată să fie respectat la leu. Văd că deja ANAF începe să se mişte foarte bine în această direcţie şi este un record de colectare de la înfiinţarea ANAF până în prezent“, a detaliat Teodorovici.

 

Ce a mai spus Eugen Teodorovici:

♦ La nivelul guvernului se face o analiză în ceea ce priveşte Pilonul II de pensii, pentru ca acesta să fie îmbunătăţit. „Pilonul II nu va avea de suferit. A, că noi la nivel de guvern facem o analiză şi vedem exact: zece ani de zile, ce a însemnat Pilonul II de pensii? Se puteau aplica comisioane mai mici? Putea fi oare un randament mai mare?“

♦ Guvernul va veni în următoarea perioadă cu o procedură privind amnistia fiscală, dar  aceasta n-ar mai trebui denumită amnistie fiscală, ci altfel, cel mai apropiat sens fiind cel de restructurare financiară.

♦ Există suficienţi bani pentru pensii şi salarii, iar o astfel de problemă, daca ar fi adevărată, nu s-ar discuta public.„Domnul preşedinte a aprobat un buget la începutul acestui an şi ştim foarte bine că a avut atunci toate elementele de buget, toate măsurile pe care guvernul PSD-ALDE şi le-a asumat. Astfel de referiri... că sunt bani de pensii sau se prefigurează o catastrofă la nivel naţional - sunt declaraţii iresponsabile. (…)“

♦ Fondul de rezervă al premierului este in prezent gol, din cauza situaţiilor dificile din acest an. „Fondul de rezervă a prim-ministrului este astăzi pe zero, pentru că am alimentat tot timpul situaţiile care au apărut: inundaţii, calamităţi naturale, pesta porcină. S-au alimentat din acest fond astfel de situaţii“. Fondul de rezervă al prim-ministrului pentru acest an a fost stabilit la peste 100 de milioane de euro.

♦ În următoarea perioadă, guvernul se va orienta mai mult spre susţinerea investiţiilor decât spre iniţiativele sociale. „Ne-am asumat două proiecte mari pe zona socială: pensii şi salarii. Acum trebuie să accelerăm foarte mult zona economică, de investiţii, atât publice, cât şi private: că facem un cadru legal atractiv, că facem stimuli financiari în zona economiei, pentru a atrage investiţiile din ţară şi din afara ţării, că am lansat scheme de ajutor de stat, în diferite domenii... Sunt multe domenii şi se vor mai lansa în continuare.“

♦ Toate taxele şi impozitele vor putea fi plătite online începând cu 2019, fără să mai fie percepute comisioane către bănci. “(…) Ca principiu, băncile n-au voie să perceapă comisioane la ceea ce înseamnă plăţi către stat. Fiindcă eu ca stat pot să decid să îţi las ţie ca bancă, într-un interval mai lung de timp, banii pe care tu trebuie să mi-i dai mie după ce i-ai încasat, tu îi foloseşti. Aşa mă reglez eu (n.red. – statul) cu banca.“

♦ Există un protocol între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Parchetul General, dar acesta va fi desfiinţat. „Da, protocolul a fost făcut. A fost şi o prevedere legală în baza căreia s-a făcut acest protocol. Cred că în 2012. Clar este că nu mai accept ca oamenii de la ANAF să fie detaşati la parchete. Este treaba lor dacă vor să îi ţină acolo, dar daca nu, se reîntorc la matcă şi punct. Nu avem voie să mai colaborăm în acest fel“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO