Eveniment

SABMiller: am triplat cota berii Timisoreana

28.07.2003, 00:00 17



SABMiller, al doilea producator mondial de bere, a triplat cota de piata a marcii Timisoreana Lux la doi ani dupa preluarea acesteia odata cu fabrica Bere Timisoreana, sustin oficialii companiei.



Conform datelor facute publice de Compania de Bere Romania (filiala romaneasca a SAB Miller), Timisoreana Lux detine in prezent o cota de 3,8% din piata romaneasca de bere, fata de 1,1% anul trecut.



SAB Miller a cumparat Bere Timisoreana in vara anului 2001, moment in care grupul international detinea deja trei fabrici in Romania. Unul din motivele preluarii a fost marca Timisoreana Lux, foarte puternica in zona Banatului, pe care grupul intentiona sa o tranforme in marca nationala.



Demersul, care a costat CBR cateva milioane de dolari in ultimii ani, a avut succes, sustin oficialii companiei.



"Volumul vanzarilor Timisoreana Lux din lunile aprilie, mai si iunie 2003 a fost cu 86% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile totale inregistrate de marca Timisoreana (Lux, Clasic, Club XXI) au crescut cu 27%", afirma un studiu al CBR.



"Strategia pusa in aplicare de CBR pentru dezvoltarea Timisoreana Lux sI-a aratat rezultatele. Cotele marcii au inregistrat cresteri sI dovedesc ca aceasta perioada a fost buna. Romanii au baut foarte multa bere, odata cu vara care s-a instalat foarte devreme", afirma Radu Lupu, senior brand manager al Timisoreana.



Piata romaneasca de bere a inregistrat in primele sase luni ale acestui an una din cele mai spectaculoase cresteri din istorie - 10% si ar putea atinge in 2003 un maxim istoric al consumului, peste 12 milioane de hectolitri.



Vanzarile CBR au crescut, in primul semestru al acestui an, cu aproximativ 18%, de la 796.600 hectolitri in 2002 la 942.000 de hectolitri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24