Media & Advertising

Mai mult de jumatate dintre companiile romanesti apeleaza la PR-ul integrat

02.03.2007, 20:54 8

Companiile romanesti interesate de activitatea de PR apeleaza in proportie de 51,6% la relatiile publice integrate, care combina comunicarea de brand si de produs cu cea corporate, se arata intr-un studiu al Clubului Companiilor de Relatii Publice (CCRP), realizat cu ajutorul Daedalus Consulting. Dintre companiile intervievate, 34,6% folosesc relatiile publice exclusiv pentru comunicarea corporativa, iar 13,7% folosesc numai comunicarea de marketing, axata pe produs. La nivel de continuitate, 68,1% din companiile romanesti considera ca activitatea de PR trebuie sa fie continua ca sa aiba eficienta, iar 31,9% folosesc relatiile publice ca instrument de comunicare ocazional. Printre zonele pe care PR-ul le acopera cel mai frecvent se numara comunicarea interna (87,4%), comunicare de brand si produs (86,3%), comunicarea cu partenerii de afaceri (85,7%), comunicarea corporate (80,2%) si comunicarea legata de CSR (56,6%). Dintre serviciile de relatii publice utilizate de companii, cea mai mare pondere o au relatiile cu mass-media (96,2%), urmate de planificarea si organizarea evenimentelor (91,2%), comunicarea interna (89,6%), monitorizarea mass-media (82,4%), monitorizarea crizelor (58,2%), responsabilitate sociala corporativa (58,2%), relatiile cu investitorii (47,8%), consultanta pe probleme de comunicare (46,2%) si relatiile cu guvernul si public affairs (34,6%). Cele mai multe dintre companiile cercetate sustin ca relatiile publice sunt parte din strategia de business, in timp ce pentru 32,4% din companii PR-ul face parte din planul de marketing.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels