Media & Advertising

Produsele alimentare - promovate in aceasta vara direct consumatorilor

10.09.2004, 00:00 15



Campaniile promotionale au jucat, si in aceasta vara, un rol important in strategiile de marketing ale companiilor romanesti, astfel ca, potrivit datelor furnizate de Alfacont Mediawatch, peste 35 de investitori in publicitate si peste 60 de marci au apelat la promotii care au fost difuzate la televizor. Conform sursei citate, in cele trei luni de vara (1 iunie - 30 august), promotiile TV au avut o pondere de 8% in totalul investitiilor brute totale, adica peste 37 milioane euro brut. Valoarea neta este mult mai mica.



Produsele lactate s-au situat pe locul cinci in clasamentul principalelor categorii de produse la care s-au facut promotii la TV, in perioada mentionata, cu 3 milioane de euro brut investiti, iar campania "Creste campioni olimpici", realizata pentru produsele lactate ale grupului La Dorna figureaza in topul primelor trei promotii pentru care s-au investit cele mai mari sume brute in difuzarea la TV pe perioada verii, cu 2,5 milioane euro.



In cadrul aceleiasi categorii, o alta promotie importanta din punct de vedere al investitiilor brute in difuzarea reclamelor (0,6 milioane euro brut) a fost campania "Capacele Danone valoreaza", realizata pentru produsele Danone.



Firma Alfacont Mediawatch monitorizeaza piata de publicitate din Romania si include in veniturile brute orice reclama, chiar si pe cele din cross-promotion. In cadrul investitiilor brute in publicitate nu a fost luat in calcul nici un discount, astfel ca fiecarei reclame ii corespunde un rate-card oficial. Firma monitorizeaza orice reclama sau advertorial, cu exceptia anunturilor de mica publicitate. Tot in aceasta vara, mai multi jucatori de pe piata produselor alimentare din Romania au ales contactul direct cu consumatorii pentru a-si promova produsele si pentru a lansa altele noi.



Danone a lansat in aceasta vara, cu ajutorul agentiei Red Cell/141, doua noi produse, Danao si Danone Lapte Batut. Mecanica a fost standard, de sampling in supermarket, imbracata intr-o interactiune interesanta prin costume si modul de abordare a publicului din magazin. Obiectivul l-a reprezentat obtinerea unei rate maxime de incercare a noilor produse, bazata pe capturarea optima a traficului din magazine. Acoperirea geografica a fost foarte extinsa, peste 20 de orase simultan, in fiecare saptamana, pe toata durata campaniei.



Agentia Mercury Promotions a dezvoltat, in aceasta vara, mai multe proiecte pentru brandurile companiei Nestle. Primul dintre acestea a fost Door to Door cross sampling pentru marcile Maggi si Nescafe - 800 de orase acoperite de 500 de promoteri, timp de aproximativ o luna.



Pe de alta parte, conceptul promotiei "Castelul de Ciocolata" (Nesquik, Joe si Lion ca branduri implicate) a reprezentat, pentru copii, descoperirea unei intregi "lumi de ciocolata". De asemenea, foarte bine primit a fost proiectul de sampling in birouri denumit sugestiv "Unde a disparut micul dejun", (sampling pentru Cerealele Fitness si Gold Flakes de la Nestle).



Unul dintre proiectele cele mai importante ale acestei veri a fost campania integrata pentru Nescafe Frappe "Prizonierii bunei dispozitii", o activare cu dezvoltari pe foarte multe medii, conventionale si mai putin conventionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO