Opinii

Domnule ministru al transporturilor, nu mai faceţi vizite pe şantierele de autostrăzi! Mai bine explicaţi cum s-au cheltuit banii!

Domnule ministru al transporturilor, nu mai faceţi vizite pe şantierele de autostrăzi! Mai bine explicaţi cum s-au cheltuit banii!

Autor: Andreea Mioara Neferu

01.07.2012, 17:27 2379

La solicitarea premierului Victor Ponta, ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi a început în ultimele zile să facă o serie de vizite pe şantierele de autostrăzi. Joi a fost pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, a cărei finalizare se amână cu încă o lună (ar urma să fie deschisă la 1 august, dar şi atunci cu restricţii de viteză), iar mâine se pregăteşte să meargă şi pe Autostrada Soarelui, unde lucrările ar trebui să fie gata anul acesta.

Nimic de zis, nu e rău că ministrul face vizite împreună cu presa pe şantiere. Dar nu e deloc productiv. Vizitele nu au niciun rezultat concret, presiunea pe constructori nu creşte din cauza apariţiei camerelor de filmat şi a ziariştilor care pun întrebări incomode. Nu mai eficiente sunt rapoartele în care Ministerul Transporturilor să explice, pas cu pas, pe ce s-au dus miliardele de euro pe care această instituţie le-a avut la dispoziţie în ultimii ani, dar care nu se văd în niciun fel în infrastructura românească? Rapoarte care să îi arate limpede atât pe cei care au cheltuit banii pe drumuri pe care nu se ştie când vom circula, cât şi pe cei care i-au primit, în speţă constructorii.

Tot premierul Ponta i-a ameninţat recent pe miniştrii din cabinetul său că îi va demite dacă nu vor prezenta audituri prin care să demonstreze fraudarea banului public în guvernările anterioare. Ministerul Transporturilor este una dintre instituţiile unde planează cele mai multe semne de întrebări, unde an de an s-au cheltuit miliarde de euro pe autostrăzi care nu există şi pe modernizări iluzorii de drumuri naţionale. Cine e vinovat? Cine a fraudat banul public? Cine a dat zeci de milioane de euro pe un kilometru de autostradă la câmpie, când acesta nu ar fi trebuit să coste mai mult de 5-6 milioane de euro, şi asta dacă adăugăm şi lucrările de artă?

Aceasta este prioritatea pe care ministrul transporturilor, Ovidiu Silaghi, ar trebui să o aibă în acest moment, pe lângă presiunile pe care ar trebui să le pună asupra constructorilor care întârzie termenele de finalizare a drumurilor. Ca să progresezi trebuie să ştii care este "buba". Care este sursa problemelor, pentru că astfel este mult mai uşor să o elimini şi să arăţi că şi în România se poate.

În perioada 2005-2010, Transporturile au plătit 2,3 miliarde de euro pentru construirea de autostrăzi, dar în acelaşi timp drumarii au livrat doar 89 de kilometri. Iar acum, în iunie 2012, avem circa 400 de kilometri de autostrăzi, mult în urma vecinilor din sud, bulgarii, care de obicei sunt plasaţi în aceeaşi "oală" cu românii atunci când vine vorba de orice fel de comparaţie cu ţările vest-europene.

Bani sunt, bani s-au cheltuit, dar unde sunt rezultatele? Oare nu avem autostrăzi pentru că la minister a fost "ignoranţă, nepăsare, neştiinţă sau rea-voinţă", aşa cum spunea fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu?

Domnule ministru Ovidiu Silaghi, demonstraţi că nu ignoraţi miliardele de euro cheltuite pe nişte şosele care nu există, că vă pasă de cum sunt folosiţi banii publici şi mai ales că ştiţi ce s-a întâmplat şi ce se întâmplă în minister!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO