Prima pagina

Business Magazin: Reteta pentru profit peste concurenta

Business Magazin: Reteta pentru profit peste concurenta
13.03.2007, 20:43 17

Companiile care isi mentin o profitabilitate ridicata pe termen lung sunt o raritate in lumea actuala a afacerilor. In aceste conditii, apare o intrebare. Care este reteta prin care unele companii reusesc sa creasca in fiecare an peste ritmul pietei si sa isi mentina profitabilitatea la un nivel mai mare decat al competitorilor?
Alfred A. Marcus, titular al catedrei de Management Strategic si Leadership Tehnologic la Universitatea din Minnesota, la Scoala de Management Carlson, incearca sa gaseasca reteta succesului (si a esecului) in cartea sa "Big Winners and Big Losers". Un rezumat amplu al cartii este prezentat in editia din aceasta saptamana a revistei BUSINESS Magazin.
Cartea are la baza un studiu exhaustiv, care cuprinde o mie dintre cele mai mari corporatii din Statele Unite ale Americii si potrivit caruia, doar 3% dintre companii au reusit sa aiba o rentablilitate superioara mediei pe sector, pentru cel putin zece ani la rand.
Multe dintre companiile care depasesc constant rentabilitatea sectorului nu figureaza printre cele mai cunoscute. De-a lungul rezumatului care apare in editia din aceasta saptamana a revistei BUSINESS Magazin sunt mentionate unele de care foarte putini au auzit, precum Amphenol, Ball, Family Dollar, Brown & Brown, Activision, Dreyer's, Forest Labs si Fiserv, dar succesul lor nu este o intamplare. Secretul acestor companii castigatoare (Big Winners) rezida in faptul ca ele s-au bazat pe patru puncte forte - o pozitionare privilegiata, agilitate, disciplina si concentrare.
Companiile de succes (acea pondere de 3% rezultata din studiul autorului) sunt cele care au stiut sa combine aceste patru caracteristici. Fiecare companie a folosit ingredientele succesului in proportii diverse - ca intr-o reteta de bucatarie, cu rezultate unice si inimitabile.
Perdantii nu au reusit sa o faca, fie pentru ca le-a lipsit partial sau total una dintre cele patru caracteristici (pozitionare, agilitate, disciplina si concentrare), fie pentru ca nu le-au combinat in mod adecvat.
Cele mai relevante exemple de castigatori si perdanti sunt prezentate in cadrul acestei a doua carti dintr-o serie de rezumate ce vor aparea saptamanal in revista BUSINESS Magazin incepand cu editia din 7 martie.
Rezumatele extinse ale cartilor vor acoperi subiecte de management, marketing si vanzari, strategie si resurse umane si vor fi inserate in revista.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO