Prima pagina

Conforama cumpara mobila de 55 mil. euro din Romania

23.03.2005, 00:00 391


Conforama, cea mai mare retea de magazine de mobila din Franta, numarul doi mondial dupa Ikea, a cumparat anul trecut mobila in valoare de 30 de milioane de euro de la fabricile din Romania, iar anul acesta si-a propus ca valoarea sa depaseasca 55 de milioane de euro.


Astfel, in incercarea de a-si procura mobilier la costuri cat mai mici pentru magazinele lor, marii retaileri europeni de mobila cumpara masiv de la furnizori din Romania. Productia de mobila romaneasca a fost anul trecut de 1,1 mld. euro, iar exporturile de 830 milioane de euro.


Reprezentantii filialei Conforama spun ca cererea este mult mai mare.


"In momentul de fata avem in jur de 15 furnizori aici, insa cererea este foarte mare, astfel ca livrarile anuale ar putea ajunge si la 100 de milioane de euro", a afirmat Veronica Burlica, director general al firmei IHTM Romania, filiala diviziei de achizitii a companiei Conforama (IHTM). Conforama cumpara din Romania atat mobilier, cat si decoratiuni si textile pentru camin.


Ikea, cel mai mare retailer mondial de mobila, are aici peste 40 de furnizori si o fabrica proprie, livrand anual magazinelor sale mobila in valoare de circa 60 de mil. euro.


Cumparate la un pret relativ redus din Romania, produsele de mobilier sunt vandute la pret dublu sau chiar triplu in magazinele retelelor.


Pentru Conforama, printre cei mai importanti furnizori sunt fabricile Groupe Parisot, Elvila, BWH din Piatra-Neamt, Romstilex din Ramnicu Valcea sau Montana de la Campeni.


Compania face parte din conglomeratul Pinault Printemps Redoute (PPR), care mai include divizia de lux Gucci Group si a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 3,1 miliarde de euro la nivel international. Conforama are peste 200 de magazine in Europa din care peste 150 sunt in Franta. In Estul Europei, are trei magazine in Polonia.


"Conducerea Conforama a luat in calcul si deschiderea unui magazin in Romania, dar a decis sa faca acest pas dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana", a spus Burlica. Ea a spus ca reteaua franceza de magazine obisnuieste sa deschida magazine mai mult in tarile de origine latina, intrucat exista gusturi similare.


Conceptul de magazin Conforama are la baza un sortiment foarte variat de produse, la preturi accesibile. Spre deosebire de Ikea, insa, Conforama nu investeste in productie - compania nu are nici o fabrica -, ci isi procura produsele de la furnizori din toate colturile lumii, prin alegerea ofertei celei mai avantajoase.


In cazul Conforama, biroul din Romania coordoneaza activitatea de achizitii din Romania, dar si din Bulgaria, Turcia si Republica Moldova.


"Am ales ca centru Romania, pentru ca este cel mai mare furnizor din regiune pentru magazinele Conforama. Inca inainte de infiintarea acestei filiale, Conforama achizitiona mobila in valoarea de 20 de milioane de euro pe an, prin intermediul importatorilor", spune Burlica.


Compania IHTM Romania are sediul in parcul industrial IRIDE, unde a inchiriat un spatiu de birouri de 430 de metri patrati. Deocamdata IHTM Romania are 12 angajati si intentioneaza sa mai angajeze 10 persoane anul acesta.


Reprezentanta IHTM Romania a mai spus ca intentioneaza sa poarte negocieri si cu Silvarom, Serico si Mobexpert pentru incheierea de contracte.


"Odata semnat un contract cu un furnizor, acesta are o vizibilitate de un an (perioada in care primeste comenzi - n. red.), iar un produs poate fi solicitat si intr-un volum de 5.000 sau 10.000 de bucati, pentru ca acesta ajunge intr-un numar foarte mare de magazine din retea", a mai spus Burlica.


Cele mai solicitate sortimente de catre grupul francez sunt canapelele, paturile si scaunele, in special din rasinoase.


"Se cer foarte mult, spre exemplu, paturi supraetajate, si nu am gasit pana acum nici un furnizor, sau paturi din lemn pentru copii, care de asemenea sunt foarte greu de gasit", a mai precizat Burlica. Ea a lucrat timp de opt ani in cadrul companiei Metro, de unde a plecat din functia de division manager.


Ea a adaugat ca aprecierea leului din ultima perioada a determinat producatorii din Romania sa creasca preturile, ceea ce le-a redus din competitivitate.


Pentru a deveni furnizori ai lantului francez, fabricile din Romania trebuie sa indeplineasca o serie de conditii, acestea fiind auditate inainte de semnarea contractului.


"Conforama nu se implica financiar in nici o fabrica, insa poate acorda asistenta in dezvoltarea de produs, precum si transfer de know-how", a precizat Burlica. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO