Prima pagina

Cumparaturile pe net sfideaza retailul clasic

Cumparaturile pe net sfideaza retailul clasic

Radu Apostolescu: Am depasit rezultatele de anul trecut si ne asteptam ca pana la sfarsitul anului sa inregistram vanzari de 35-40 mil. euro

14.08.2006, 19:30 71

Piata de retail online va creste in acest an cu 300% fata de anul trecut, la valoarea de 60 de milioane de euro, a declarat pentru ZF Radu Apostolescu, director executiv si cofondator al Emag.ro, cel mai mare magazin online din Romania.
El estimeaza ca eMag.ro, detinut de compania Dante International, isi va tripla vanzarile in acest an fata de anul trecut, cand a inregistrat incasari de 13 milioane de euro. "Deja am depasit rezultatele de anul trecut si ne asteptam ca pana la sfarsitul anului sa inregistram vanzari de 35-40 de milioane de euro", a spus Apostolescu (30 de ani), unul dintre cei trei actionari ai companiei.
Aproximativ 90% din produsele vandute prin eMag.ro sunt produse IT, conform oficialilor companiei. "Internetul a fost tot timpul un bun canal pentru vanzarea produselor IT. De asemenea, am observat in ultima perioada o crestere a vanzarilor de electronice", a precizat Apostolescu.
Cresterea vanzarilor eMag.ro vine pe fondul avansului redus prognozat pentru piata de IT in acest an.
Cristian Fughina, director general K Tech - Ultra Pro, declara anterior ca vanzarile pe piata de retail IT vor reveni pe un trend ascendent abia dupa jumatatea anului.
Dol.ro, cel de-al doilea magazin online din Romania din punctul de vedere al cotei de piata, a avut anul trecut vanzari de aproximativ 2 milioane de euro. Estimarile oficialilor companiei indica o crestere a vanzarilor din acest an la 5 milioane de euro. Dol.ro este o extensie pe Internet a lantului de magazine Diverta, specializat in produse de papetarie, media si IT si este controlat de omul de afaceri Octavian Radu.
Aproximativ 70% din vanzarile eMag.ro au fost generate de catre retailul online, restul vanzarilor fiind generate de catre clienti companii, spune Apostolescu. De altfel, la sfarsitul anului trecut in cadrul companiei Dante International s-a format, pe langa divizia de retail online si o divizie corporate. "Divizia corporate a aparut ca o necesitate, avand in vedere ca au tot existat de-a lungul timpului cereri din partea companiilor", a explicat Apostolescu. Pe langa vanzarile online catre clienti companii, divizia corporate se ocupa si de instalarea de sisteme IT&C, precum retele de calculatoare, software si centrale telefonice.
Apostolescu considera ca ponderea diviziei corporate va creste in timp. "Avem clienti companii care ne-au adus venituri de peste 100.000 de euro de-a lungul timpului", a adaugat Apostolescu.
Pe piata romaneasca de retail online, doar o mica parte din vanzari este efectuata prin intermediul cartilor de credit sau de debit, conform oficialului eMag.ro. "Incurajarea si educatia in aceasta privinta nu trebuie sa plece neaparat de la noi, ci in special de la banci. Deocamdata nu s-a ajuns la o masa critica de vanzari si clienti pentru a reprezenta un interes pentru banci", a precizat Apostolescu.
De asemenea, de curand eMag.ro si-a deschis un showroom in care produsele expuse pot fi testate, astfel ca in momentul achizitionarii unui produs prin eMag.ro clientii vor putea face alegerea in cunostinta de cauza, bazandu-se pe propriile observatii. "Vreau sa subliniez ca nu este vorba de un magazin si prin acest showroom nu facem vanzari pentru ca probabil ca nici nu am face fata. Avem multi clienti care prefera sa ridice ei comanda de la sediul nostru si astfel vor vizita si acest showroom, in care avem expuse foarte multe produse care nu mai sunt gasite in alta parte in Romania", a precizat Apostolescu.
Emag.ro s-a lansat la sfarsitul lui 2001, avand o gama redusa de produse spre vanzare, incluzand sisteme de calcul si produse de birotica. Triplarea afacerii in fiecare an a atras marirea accelerata a echipei, ajungand in acest moment la 100 de oameni.
Dante International este detinuta in mod egal de catre Dan Teodosescu (45 de ani), Bogdan Vlad (34 de ani) si Radu Apostolescu (30 de ani).
"Am avut propuneri de-a lungul timpului, dar nu am luat niciodata in considerare varianta vanzarii companiei. Nici nu vreau sa fac o estimare in cat timp am putea sa vindem, dar probabil ca nici nu a venit pana acum o oferta suficient de buna ca sa ne puna pe ganduri daca vrem sau nu sa vindem", a explicat Apostolescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO