Nissan Juke 1,5 dCi: versiunea economică a SUV-ului urban
Segmentul SUV-urilor a fost unul dintre cele mai puţin afectate de criză în ultimii ani, atât pe piaţa locală, cât şi pe cea europeană. Din acest motiv, constructorii auto au încercat să extindă acest segment pe cât posibil şi astfel au apărut modele precum Nissan Juke.
Acesta la bază este un model de clasă mică, dar care este proiectat să arate precum un SUV, cu toate că sistemul de tracţiune integrală este disponibil doar pentru versiunea de top, de 190 CP.
Cu toate că versiunea cu vânzările cele mai mari este motorizarea pe benzină de 1,6 litri şi 117 CP, una dintre cele mai bune alegeri pentru Juke este motorul diesel 1,5 litri dCi de 110 CP, lansat în urmă cu aproape un an în gama modelului. Astfel, pe lângă designul nonconformist, maşina mai are şi avantajul unui consum redus, care în traficul din Capitală nu a depăşit pragul de 8 litri/100 km, iar în afară media a fost de aproximativ 6 litri/100 km, valori obţinute în cazul unui stil de condus normal şi nu al unuia economic.
Un alt plus al maşinii reprezintă faptul că cel de la volan poate selecta "comportamentul" motorului direct de pe consola centrală: Eco, Normal sau Sport. Astfel, se poate schimba răspunsul motorului la apăsarea pedalei de acceleraţie, dar şi consumul de combustibil. Între Eco şi Sport, se poate spune că maşina dispune de cel puţin 20 CP în plus, dar şi cu un cost al consumului care urcă cu aproximativ un litru la 100 km parcurşi.
În ceea ce priveşte echiparea maşinii, încă de la primul nivel de echipare maşina dispune de şase airbaguri, aer condiţionat, ESP şi ABS, oglinzi electrice şi încălzite şi geamuri electrice faţă şi spate. Un minus al maşinii îl reprezintă faptul că nu dispune de tracţiune integrală.
Model: Nissan Juke
Propulsie: turbo-diesel, L4, 1.461 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 110 CP la 4.000 rpm, 240 Nm la 1.750 rpm
Performanţe: 0-100 km/h 11,2 s,
viteză maximă 175 km/h, consum mediu 4,9 l/100 km,
emisii CO2 129 g/km.
Preţ: de la 18.090 de euro cu TVA
Plus: consum scăzut, design ce iese în evidenţă, sistem de control electronic al motorului
Minus: nu există opţiune de 4x4 pe motorul diesel, preţ de achiziţie ridicat pentru segmentul său