Românii, pe locul doi în Europa la interacţiunea cu brandurile în social media

Autor: Andreea Mindrila 12.11.2012

Românii se află pe locul al doilea în Europa în privinţa interacţionării cu brandurile pe patformele de socializare, ei exprimându-şi nemulţumirea în legătură cu produsele companiilor direct pe canalele sociale deţinute de acestea (75% dintre români) cât şi pe paginile sociale personale (63%), potrivit studiului Mediascope realizat de IAB Europe.

Consumatorii românii se implică activ în generarea de reacţii în mediul online în jurul companiilor şi al brandurilor, prin ratinguri, review-uri, grupuri de susţinere sau boicot. Astfel, 63% dintre românii cu vârsta între 16 şi 44 de ani au folosit reţelele sociale pentru a-şi exprimă nemulţumirea legată de branduri către prieteni sau rude, România fiind depăşită doar de către Turcia (72%). Ţara noastră este surclasată de Turcia şi în privinţa manifestării nemulţumirilor direct pe paginile sociale ale companiilor, 78% dintre consumatorii turci apelând la acest tip de comunicare.

Prezenţa brandurilor şi companiilor în mediul online influenţează comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre aceştia sunt dispuşi să afle mai multe despre produsele care beneficiază de publicitate în mediul virtual, 46% accesează site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% mărturisesc că sunt înclinaţi să cumpere produsele unui brand pe care îl urmăresc pe reţelele de socializare.

"Prezenţa companiilor pe reţelele sociale se dovedeşte extrem de importantă atât pentru creşterea reputaţiei şi a influenţei acestora, cât şi pentru implicarea directă a publicului în activitatea lor. Brandurile nu mai pot ignora importanţa mediului online în ceea ce priveşte impactul general pe care îl au asupra consumatorilor", spune Ioana Anescu, director executiv IAB România.

Studiul Mediascope a fost realizat în februarie 2012 pe un eşantion de 51.700 de persoane. IAB Europe este o asociaţie de afaceri din toată Europa, formată din IAB-urile naţionale, reprezentând peste 90% din veniturile din publicitatea digitală din lume.

Asociaţia IAB România a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale.