Povestea fabricii care vindea acum zece ani un sfert din pâinea din Bucureşti şi care a ajuns azi pe nisipurile insolvenţei

Autor: Gabriel Razi 20.04.2013

Ilie Gheorghe este de mai bine de 18 ani în industria de panificaţie şi are în spatele său unul dintre cele mai vechi şi puternice branduri româneşti. A încasat peste 12 milioane de euro dintr-o tranzacţie imobiliară înainte de criză şi a avut peste 1.200 de angajaţi, dar acum anii de glorie sunt departe.

De trei ani s-a refugiat la Chitila, unde încearcă să îşi scoată fabrica de panificaţie Spicul din nisipurile mişcătoare ale insolvenţei.

Aventura lui Ilie Gheorghe în industria alimentară a început înainte de 1990, atunci când lucra pentru o companie de stat care producea lapte într-o fabrică în Pantelimon, unde acum funcţionează un hipermarket Cora. A simţit destul de devreme că vrea să o ia pe drumul antreprenoriatului, aşa că neînţelegerile cu cei care conduceau fabrica de lapte l-au făcut să înceapă un business de la zero alături de un partener.

În urmă cu 10-12 ani tot businessul se făcea pe cash, iar studiile de piaţă erau doar un concept care abia apărea în discursurile oamenilor de afaceri. Ilie Gheorghe are şi acum într-unul din dulapurile din biroul său o agendă în care a ţinut, până în 2007, evidenţa producţiei zilnice din fabrica sa, o adevărată fişă de parcurs cu date care acum au fost înlocuite de rapoartele furnizate de marile case de cercetare de piaţă.

“Aici este toată istoria Spicul. Făceam 3.200-3.500 de tone de pâine proaspătă pe lună. Aveam o cotă de piaţă de 20-25% în Bucureşti şi de câteva procente la nivel de ţară, cu toate că erau fabrici mai mari decât a mea în provincie“, spune Ilie Gheorghe.

 

Citiţi continuarea materialului în cel mai recent număr al revistei Business Magazin