Paşii transferului celor peste 80.000 de clienţi de la RBS la UniCredit Ţiriac Bank: conturile se mută efectiv din 16 septembrie
Autor:
Razvan Voican
07.05.2013
Tranzacţia prin care UniCredit Ţiriac Bank preia portofoliul de retail al RBS este planificată să se închidă pe 5 august 2013, în funcţie de obţinerea autorizărilor necesare de la BNR şi de la Concurenţă, mai departe fiind prevăzută o perioadă de tranziţie în care britanicii vor continua să administreze contractele cu clienţii, UniCredit urmând să preia efectiv relaţia cu aceştia începând de pe 16 septembrie.
În circa două săptămâni cei aproximativ 80.000 de clienţi de retail standard, la care se adaugă 2.200 de clienţi de private banking, ar trebui să primească prin poştă un ghid detaliat cu paşii transferului şi opţiunile pe care le au în cazul în care nu sunt de acord să fie mutaţi la UniCredit.
Reprezentanţii RBS subliniază că transferul nu implică nicio modificare la nivelul contractelor aflate în derulare.
Dacă în cazul creditelor şi al cardurilor de credit clienţii nu au de făcut niciun demers, titularii de conturi curente, depozite, conturi de economii, carduri de debit, precum şi cei care au achiziţionat serviciul de internet banking al RBS vor fi contactaţi telefonic de bancă după jumătatea lunii mai pentru exprimarea acordului/dezacordului în privinţa transferului. RBS a avut în ofertă inclusiv depozite la termen în lire sterline şi franci elveţieni, însă UniCredit precizează că şi acestea vor fi preluate conform condiţiilor contractuale. În prezent UniCredit acceptă deschiderea de depozite în lire, însă pentru franci nu are afişată o ofertă de dobândă.
În cazul deponenţilor care nu sunt de acord cu transferul, RBS va face apel la clauzele contractuale specifice, clienţii în cauză urmând a fi invitaţi să indice o altă bancă în care să le fie transferate fondurile întrucât britanicii nu vor mai păstra conturi de retail sub nicio formă. Depozitele care migrează la UniCredit vor respecta întocmai condiţiile de dobândă şi scadenţă conform contractelor semnate cu RBS.
Până la data finalizării procedurilor de transfer al conturilor în sistemul UniCredit (septembrie 2013), clienţii RBS vor avea acelaşi număr de cont, iar cardurile de debit vor putea fi folosite în mod normal până la data expirării, respectiv până când italienii vor emite altele pentru înlocuire.
Cât priveşte cardurile de credit, ratele vor putea fi plătite prin canelele cunoscute deja (sucursale RBS, iBanking, CEC Bank, transfer bancar, debitare directă/phone banking). RBS precizează că toate beneficiile specifice fiecărui tip de card rămân valabile, iar UniCredit va păstra privilegiile aferente cardurilor de credit. Teoretic, pentru clienţii cu credite transferul nu are o semnificaţie deosebită, în condiţiile în care condiţiile contractuale rămâne neschimbate. Dacă totuşi un client nu este de acord să fie mutat la UniCredit, va trebui să-şi ramburseze integral sumele rămase de plată către RBS, eventual pe seama refinanţării de la altă bancă.
Transferul dintre RBS şi UniCredit reprezintă al doilea caz când clienţii unei bănci se trezesc în situaţia de a ajunge la altă instituţie de credit decât cea pe care şi-o aleseseră iniţial, după tranzacţia similară semnată în martie între Citi şi Raiffeisen. Este o altă formă sub care criza modifică strategia şi modelul de business al unor bănci de talie globală.