Chromebook-urile de la Google de sub 300 de dolari câştigă teren

Autor: Ioana Nita 10.07.2013

Chromebook-urile, laptopurile de la Google produse în colaborare cu Samsung şi Acer care costă sub 300 de dolari, câştigă teren pe piaţa de profil, în timp ce vânzările de notebook-uri personale au scăzut în ultima perioadă, scrie Bloomberg. În decurs de opt luni, cota de piaţă a laptopurilor de la Google a crescut în SUA de la 20% la 25%, potrivit datelor companiei de consultanţă NPD. Chromebook-urile, care se actualizează în mod regulat cu software-ul Google, înregistrează cea mai mare creştere din industria PC-urilor cu preţuri reduse, în condiţiile în care producătorii tradiţionali de calculatoare se confruntă cu scăderea vânzărilor. Industria de profil a fost afectată deja de popularitatea smartphone-urilor şi a tabletelor. Astfel, în 2012 livrările de PC-uri s-au redus la nivel mondial cu 4%, iar anul acesta se estimează că vor scădea cu 7,8%, cel mai mare declin anual până în prezent, conform companiei de cercetare de piaţă IDC. Cota de piaţă a Chormebook-urilor a crescut odată cu lansarea din octombrie 2012 a modelelor mai ieftine produse de Acer şi Samsung, ale căror preţuri pornesc de la 199 de dolari, faţă de peste 300 de dolari pentru variantele fabricate de HP şi Lenovo.