Companiile româneşti au început să meargă la târgul din Barcelona şi cu propriile produse software
Autor:
Adrian Seceleanu
03.03.2014
„Vrem să ne concentrăm pe proiecte de cercetare-dezvoltare, nu să livrăm pur şi simplu ore lucrate“, afirmă Walter Brem, directorul operaţional al producătorului clujean de software Codespring - una dintre cele 14 companii care au reprezentat România la Mobile World Congress (MWC) de la Barcelona, târg dedicat comunicaţiilor mobile care a atras peste 1.800 de expozanţi şi 85.000 de vizitatori, dintre care aproape 4.000 de analişti şi jurnalişti din întreaga lume.
Târgul de la Barcelona şi Cebit din Germania sunt cele mai bune pentru a identifica parteneri, iar ediţia din acest an a MWC a fost peste aşteptări, spune Brem. Compania clujeană, care are o echipă de aproximativ 50 de oameni, este specializată în dezvoltarea de aplicaţii pentru calibrarea şi măsurarea culorii pentru echipamente industriale, la a căror dezvoltare lucrează împreună cu companii occidentale. „Am venit aici pentru a căuta clienţi noi şi pentru a identifica şi noi idei de produse. Cred că discuţiile de aici se vor concretiza în noi contracte, cu unii din parteneri ne vom revedea la Cebit. Ceea ce ne interesează însă sunt în continuare proiectele de cercetare dezvoltare, nu vrem activitate de volum, să livrăm ore lucrate. Noi lucrăm acum doar cu lideri de piaţă la diferite produse care vor apărea pe piaţă doar peste unu sau doi ani.“