Topul mărcilor auto premium şi de lux după creşterea din primul semestru

Autor: Bogdan Alecu 06.08.2014

Cele mai mari creşteri la mărcile auto premium şi de lux au fost înregistrate în prima jumătate a anului de brandurile care au lansat modele noi pe piaţa locală, precum Maserati, Land Rover, Mercedes-Benz sau Volvo. Procen­tual, cea mai mare creştere este în­re­gis­trată de Lamborghini, care a ajuns la do­uă modele noi înmatriculate, dublu com­parativ cu primul semestru al anului trecut, urmat de Maserati. 

Raportat doar la mărcile premium, primul loc este ocupat de Land Rover, cu un avans de 27%, la 470 de maşini. 

Înmatriculările de automobile premium şi de lux noi au crescut cu 6% în prima jumătate a anului, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la puţin peste 3.300 de unităţi. Creşterea pe acest segment este de cinci ori mai mică decât cea de 27% a pieţei totale, în con­textul în care dintre cele 13 mărci luate în cal­cul patru au înregistrat scăderi, una a stag­nat şi opt au crescut.