Blidar: Sunt revoltat! Nu este încurajată producţia locală!
Pe liniile metroului bucureştean circulă 44 de trenuri suedeze, 16 spaniole, fiind păstrate în circulaţie doar 15 trenuri româneşti produse la fosta Întreprindere de Vagoane Arad. Transportul de suprafaţă este asigurat de circa 1.000 de autobuze germane şi de 50 de tramvaie produse de cehi.
Singurele mijloace de transport de producţie românească ce îşi mai pun amprenta pe transportul public sunt cele 400 de tramvaie fabricate la Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC). Acestea au aproape 40 de ani şi sunt menţinute în circulaţie doar pentru că nu există fonduri pentru achiziţia unora noi.
Mijloacele de transport de fabricaţie străină au ajuns nu doar în Capitală, ci şi în alte oraşe, precum Cluj-Napoca, unde au fost cumpărate tramvaie poloneze PESA, deşi pe piaţa locală se produc tramvaie. În această situaţie, singura alternativă care ţine deschise fabricile industriaşilor români este vânzarea producţiei la export.
„Sunt revoltat de ce se întâmplă. În ultimii ani autorităţile s-au orientat către producătorii din străinătate. Este inacceptabil să nu putem măcar participa la licitaţia organizată de Metrorex din cauza condiţiilor puse. (...) În ceea ce priveşte tramvaiele, nu văd nicio intenţie a Primăriei Capitalei de a cumpăra tramvaie. Nu este încurajată producţia locală“, spune industriaşul Valer Blidar. Anul trecut el a vândut toată producţia fabricii Astra Vagoane Călători din Arad, cu afaceri de 60 mil. euro, în străinătate.