AdePlast ţine morţiş la ideea listării la bursă şi ia în calcul cotarea pe AeRO ca rampă de lansare
După tentativa eşuată de listare la bursă din toamna anului 2013, producătorul de materiale de construcţii AdePlast intenţionează să facă o nouă încercare, vizând într-o primă fază listarea pe platforma alternativă de tranzacţionare AeRO, pentru ca mai târziu să avanseze la cota bursei.
În toamna anului 2013, AdePlast a scos la vânzare un pachet de 16,5 milioane de acţiuni, reprezentând 33% din capitalul social. Compania a vrut să atragă de la investitori între 58 şi 67 de milioane de lei pentru finanţarea deschiderii unei fabrici de vată bazaltică. Oferta publică derulată de companie a eşuat din cauza interesului scăzut manifestat de investitorii instituţionali. După cele două săptămâni ale ofertei, subscrierile nu au atins pragul de 70% din numărul total de acţiuni necesar pentru închiderea cu succes a tranzacţiei. Eşecul ofertei AdePlast a marcat al cincilea an în care pe bursa de la Bucureşti nu s-a mai listat nicio companie privată. Între timp, BVB a dat startul unui proiect pentru relansarea sistemului alternativ de tranzacţionare dedicat firmelor mici, condiţiile de intrare pe AeRO fiind mai puţin restrictive decât cele pentru listarea pe piaţa principală. Platforma va putea fi accesată de orice companie cu o capitalizare minimă de 250.000 de euro cu condiţia să realizeze fie o ofertă publică, fie un plasament privat pentru cel puţin 10% din acţiuni.
„Noi lucrăm destul de bine şi o să ajungem pe bursă. În primă fază o să intrăm pe AeRO cu o sumă mai mică, după care continuăm şi revenim cu proiectul mare pe care l-am avut“, a spus Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast, în emisiunea ZF Live. Potrivit acestuia, compania ar putea veni pe bursă în 2016 sau chiar mai devreme.