Jucăriile îi costă pe români 880 de milioane de lei
Lanţurile de hipermarketuri controlează aproape 30% din piaţa de jocuri, console şi jucării, evaluată anul trecut la 880 mil. lei (aproape 200 mil. euro), având o cotă de piaţă mai mare chiar şi decât cea a magazinelor specializate, un segment mai puţin dezvoltat în România. Prin comparaţie, în Occident, magazinele specializate sunt principala destinaţie de cumpărături pentru aceste produse.
„Piaţa locală are un mare potenţial de creştere în zona de jucării pentru că cea mai mare parte a vânzărilor se fac în lanţurile de retail generaliste, businessurile/ lanţurile de magazine specializate fiind prea puţin prezente în România“, spune Loredana Barbu, CEO al ADC Blackfire Entertainment România, distribuitor de jucării înfiinţat în urmă cu câteva luni şi care în 2014 a avut venituri de 700.000 de euro. Vânzările de jocuri şi jucării au crescut cu 10% anul trecut faţă de 2013 şi cu aproape 40% faţă de 2011, potrivit datelor Euromonitor, aceasta fiind una dintre cele mai dinamice pieţe de consum, care a atras şi primul hipermarket specializat, retailerul Jumbo.