Pariul noului şef al UPS România. Contracte cu IMM-urile care ies la export, cu focus pe industria auto şi pe îmbrăcăminte
Autor:
Corina Mirea
23.02.2015
Tim Helsen, 35 de ani, country manager al companiei de curierat UPS pentru România, Grecia şi Ungaria de la finele anului trecut, spune că în 2015 mizează pe contractele de transport şi logistică semnate cu IMM-urile pentru a creşte afacerile gigantului american pe piaţa locală.
Compania „vânează“ în special afacerile din sectorul auto şi din industria de îmbrăcăminte. „Vrem să ajutăm IMM-urile să se conecteze mai bine cu piaţa globală. Obiectivul nostru este să devenim prima opţiune a mediului de business din România atunci când are dificultăţi de transport sau logistice pe pieţele internaţionale“.
El lucrează în cadrul companiei de curierat din anul 2001 şi a preluat actuala funcţie de la Iulia Nartea, care a condus operaţiunile UPS în România din 2000 şi pe cele din Grecia şi Ungaria din 2012. Ea a fost promovată pe poziţia de country manager pentru UPS Italia la jumătatea lunii noiembrie.
UPS a intrat pe piaţa locală în 1990 prin intermediul contractorului de servicii autorizat Romtrans, iar din 2000 prin intermediul Trans Courier Service, o companie a Romtrans achiziţionată de UPS în 2008. Helsen nu a dorit să precizeze ce venituri a avut UPS pe piaţa locală anul trecut şi nici ce companii sau sectoare de activitate transportă cele mai mari volume prin intermediul firmei pe care o conduce, însă susţine că, pe lângă industria auto şi cea de îmbrăcăminte, UPS caută clienţi şi din sănătate, IT&C şi manufactură. În 2013, gigantul american a înregistrat în România o cifră de afaceri de circa 120 de milioane de lei (27 mil. euro) şi un profit de 1,2 mil. lei, potrivit datelor de la Finanţe.