Pescăruş şi Berăria H intră în luptă cu restaurantele de lux din nordul Bucureştiului, un business de 5-6 milioane de euro pe an

Autor: Cristina Rosca 16.03.2015

Zona de nord a Bucureştiului, dominată până recent de circa 10 restaurante de lux, se deschide şi către businessurile de masă odată cu inaugurarea Berăriei H în parcul Herăstrău în toamna anului trecut şi cu preluarea recentă a restaurantului Pescăruş în administrare de către grupul City Grill, cea mai puternică afacere antreprenorială din industria HoReCa.

Cele două restaurante mizează pe un business de volum care ar putea să le aducă într-un singur an afaceri de 10-12 mil. euro. Spre comparaţie cele zece restaurante de lux din zona Herăstrău au afaceri anuale cumulate de două ori mai mici.

Berăria H are în total 3.000 de locuri (1.000 la exterior şi 2.000 la interior), iar restaurantul Pescăruş va avea după remodelare peste 800 de locuri înăuntru şi pe terasă. Cele două sunt astfel businessuri de volum, care mizează pe un număr mare de clienţi mai degrabă decât pe o valoare ridicată a bonului mediu care variază între 50 şi 80 de lei per persoană.

Până în toamna lui 2014, când s-a deschis Berăria H, zona, în special malul lacului Herăstrău dinspre Şoseaua Nor­du­lui, era dominată de restaurante high-end, precum Casa di David, Ago sau Isoletta. Aici modelul de business este total diferit, respectiv numărul clienţilor este mic, însă bonul mediu depăşeşte uneori 400 de lei de persoană.