Brandul Amigo, preluat anul trecut, pune umărul la creşterea cu 10% a afacerilor Strauss

Autor: Mădălina Dediu Panaete 28.03.2015

Strauss România, cel mai mare producător local de cafea, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 228 milioane de lei, în creştere cu 9,8% faţă de anul precedent, arată ultimul raport al companiei-mamă din Israel.



Trimestrul patru i-a adus produ­cătorului o creştere a vânzărilor de 36% în lei. „Creşterea vânzărilor din trimestrul patru a fost re­zultatul majorării volumelor vân­dute şi creşterii preţurilor. De asemenea, aceas­tă creştere reflectă parţial şi avansul vân­ză­rilor brandului Amigo“, se arată în raportul citat.

Anul trecut, Strauss Coffee a achiziţionat brandul Amigo pentru 20 milioane de euro de la producătorul brazilian de cafea CIA Iguacu de Cafe Soluvel.

Grupul israelian a cumpărat mărcile, domeniile şi drepturile exclusive de a folosi reţeta Amigo în România şi Bulgaria, devenind astfel proprietarul unic al brandului în aceste ţări.

„Brandul Amigo este vândut în România şi a avut în 2014 o cifră de afaceri de 18,7 milioane de lei“, conform aceluiaşi raport.

Strauss România, filiala locală a grupului israelian Strauss, este cel mai mare producător local de cafea, având o unitate de producţie în Capitală. Compania are în portofoliu branduri precum Doncafé şi FORT, dar şi Amigo.