Şeful grupului Metro, un business de peste 60 mld. euro: Afacerile din România ar putea reveni pe creştere anul viitor
Afacerile locale ale Metro Cash & Carry, prima reţea de comerţ modern care a venit în România în 1996, ar putea reveni pe creştere în anul financiar următor după ce în criză comerciantul german a pierdut aproximativ jumătate din cifra de afaceri în euro. În anul financiar 2013-2014 (anul financiar începe la 1 octombrie - n. red.) compania a obţinut local afaceri de 909 mil. euro.
„România este o piaţă importantă pentru Metro Cash & Carry şi până la începutul crizei am avut o dezvoltare fantastică. În momentul în care a izbucnit criza însă, businessul a fost afectat. Vrem să ne adaptăm la contextul actual de piaţă şi rezultatele după primele şase luni (din anul financiar 2014-2015 ce începe la 1 octombrie - n. red.) sunt îmbucurătoare. Este însă prea curajos să afirm că businessul va reveni pe plus încă din acest an (financiar - n. red.), dar în 2016 cred că se va întâmpla“, spune Olaf Koch, CEO al grupului german Metro, cu afaceri anuale de peste 60 mld. euro.
Gigantul german cuprinde pe lângă reţeaua Metro Cash & Carry şi hipermarketurile Real, galeria comercială Kaufhof şi magazinele electro-IT Saturn şi Media Markt.
În România grupul este prezent cu 31 de magazine Metro Cash & Carry şi cu patru hipermarketuri Real. Iniţial au fost 24 de hipermarketuri, însă 20 dintre acestea au fost preluate de concurenţii de la Auchan.