Creşterea de preţuri compensează scăderea volumelor vândute de Ursus Breweries

Autor: Ioana David 10.05.2015
Grupul sud-african SABMiller a înre­gis­trat o scădere de 2% a volumelor pe piaţa lo­cală, ceea ce a anulat creşterea din exerciţiul finan­ciar anterior, arată datele din raportul anual al companiei. Anul financiar al SABMiller s-a încheiat în martie 2015, iar în această perioadă România a fost a noua mare piaţă pentru grup.
 
„În România, venitul net al grupului, calculat la un curs de schimb constant, a scăzut cu 1%, volumele în scădere fiind com­pensate de creşterile de preţuri şi de reducerea suportului pro­moţional. Volumele au scăzut cu 2%, rezultat mai bun decât cel al pieţei, iar scăderea brandurilor Timişoreana şi Ursus a fost parţial compensată de creşterea Ciucaş, care a bene­ficiat de un nou ambalaj“, se arată în raportul grupului sud-african.
 
Datele prezentate investitorilor mai arată că în România sud-africanii au vândut 5,576 milioane de hectoltri de bere în anul financiar aprilie 2014-martie 2015, România fiind a treia mare piaţă din Europa, după Polonia (13,5 mil. hl) şi Cehia (6,7 mil. hl).