Antreprenorii români nu înţeleg ce este un brand şi care este puterea unei mărci pentru afacerea lor. Marca Bitdefender valorează sute de milioane de euro, iar Vector Watch 5-10 milioane
Antreprenorii români nu înţeleg ce este un brand şi care este puterea unei mărci pentru afacerea lor.
Majoritatea consideră că a insista să construieşti un brand este un cost pe care îl poate evita, arată Paul Cosmovici, CEO şi fondator al Cosmovici Intellectual Property, companie specializată în drepturile de proprietate intelectuală cu sedii la Geneva şi Bucureşti şi activităţi pe pieţe din Europa şi SUA.
Paul Cosmovici, avocat specialist în drepturi de proprietare intelectuală, a arătată într-o emisiune la ZF Live că în fiecare an în România sunt înregistrate 10-12 mii de mărci la OSIM, mai mult decât în urmă cu zece ani, dar foarte puţin comparativ cu situaţia din alte ţări europene. În Franţa de exemplu sunt înregistrate sute de mii de mărci pe an, oricine are o idee asigurându-se mai întâi că are brandul protejat şi abia apoi ocupându-se de dezvoltarea afacerii. Potrivit lui Paul Cosmovici, două branduri extrem de puternice dezvoltate de antreprenori români sunt Bitdefender, pe care îl evaluează la sute de milioane de euro, şi Vector Watch, o marcă de 5-10 milioane euro. Vector Watch, compania fondată anul trecut de antreprenorul local Andrei Pitiş, a lansat recent la nivel internaţional trei modele de ceasuri inteligente şi are o echipă de cercetare şi dezvoltare care lucrează deja la noi versiuni.
Urmăriţi aici înregistrarea integrală a emisiunii ZF Live de miercuri, 20 mai 2015
„Există două categorii de antreprenori români. Cei din vechea generaţie, care au mari companii, unităţi de producţie, dar nu simt puterea mărcii, nu înţeleg valoarea ei contabilă. Şi antreprenorii tineri, care au pornit un business, au lucrat alături de fonduri de investiţii, de oameni de afaceri străini şi care înţeleg. Ei ştiu că trebuie să meargă în alte pieţe, să se lupte cu consumatorii locali ca să cumpere produse din România.“