ZF LIVE. Are curaj, viziune şi fler, dar sare etape, se bazează pe nepotism, nu investeşte suficient în brand şi oameni
Autor:
Roxana Rosu
03.06.2015
Antreprenorii români investesc prea puţin în branduri şi sar de cele mai multe ori peste etape esenţiale în dezvoltarea businessului, dar au fler, curaj şi viziune, a spus la ZF Live Aliz Kosza, unul dintre cei mai experimentaţi executivi români, care a condus afacerile MOL, Orkla Foods şi Fabryo şi care are în prezent un business de strategie şi mentorat în afaceri.
„Antreprenorii români preferă să cumpere 4-5 maşini în plus decât să investească în branding. Brandul înseamnă proprietate intelectuală. De exemplu la Fabryo doar brandul valora 18 milioane de euro.“
Aliz Kosza a renunţat la „jobul“ de CEO după ce a ocupat de-a lungul anilor această funcţie în patru companii mari de pe piaţa locală şi a trecut către strategie de business, poziţie din care construieşte împreună cu antreprenorii strategii pe termen lung după ce iniţial pune un diagnostic businessului antreprenorial. „Experienţa este foarte foarte importantă pentru un CEO. Dacă ar fi după mine, aş introduce rezideţiatul şi în business, pentru poziţia de CEO. Ca în medicină.“