Brandurile premium din auto au atras cele mai mari profituri raportat la vânzări. Jaguar şi Land Rover i-au adus lui Ţiriac 2,6 mil. euro
Autor:
Bogdan Alecu
02.08.2015
Un autoturism premium costă în medie peste 50.000 de euro, de aproape patru ori mai mult decât media pieţei.
Doar cinci din cei mai mari zece importatori de pe piaţa auto locală au înregistrat anul trecut peste 500 de euro profit net raportat la vânzările de autovehicule, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor Ministerului Finanţelor şi ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Raportul a fost calculat împărţind profitul net la numărul de maşini vândute. Profitul net este obţinut de companie atât din vânzările de automobile, cât şi din vânzarea de componente şi alte servicii.
Premium Auto, parte a Ţiriac Holdings şi importator al mărcilor Jaguar şi Land Rover pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut un profit net de 2,6 milioane de euro, în creştere cu aproape 25% faţă de anul anterior, conform datelor Ministerului Finanţelor, echivalentul a aproape 3.100 de euro pentru fiecare automobil nou vândut din mărcile Jaguar, Land Rover sau Range Rover.
Premium Auto este singurul importator de pe piaţa locală care a reuşit un profit net raportat la vânzări de peste 1.000 de euro în 2014.
Creşterea vânzărilor Jaguar şi Land Rover a fost susţinută în primul rând prin lansarea de noi modele, primul fiind Range Rover Evoque, care, potrivit importatorului, înregistrează în prezent vânzări mai mari decât în primul an al lansării pe piaţa locală. Land Rover a vândut anul trecut 851 de maşini de teren, aproape triplu faţă de cele 282 de maşini livrate în 2010 după lansarea în ultimii ani a modelelor Range Rover Evoque, Range Rover, Range Rover Sport şi de curând Land Rover Discovery Sport.
În cazul Range Rover, atât modelul normal, cât şi cel Sport au crescut în primele şase luni ale anului cu peste 40%, la aproape 240 de maşini, depăşind atât BMW X5 (154 de maşini), cât şi Mercedes-Benz ML (189 de maşini).
Pe locul secund în topul profitabilităţii raportate la maşinile noi vândute este Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală, cu aproape 900 de euro, în scădere de la 1.138 de euro anul trecut. Spre comparaţie, în 2009 Porsche România obţinea un profit net de aproape 1.700 de euro la numărul de maşini vândute atunci, de aproape 23.000, faţă de circa 21.000 anul trecut.
Singurul importator din top zece care încă a înregistrat pierderi anul trecut a fost AutoItalia Impex, reprezentantul mărcilor Fiat, Alfa Romeo, Jeep şi Maserati. Compania controlată de israelienii de la Levi Group a înregistrat anul trecut pierderi de 1,1 mil. euro, echivalentul a 332 euro pe maşină vândută.