UPC ia în calcul să externalizeze activităţile tehnice din teren

Autor: Adrian Seceleanu 20.08.2015
UPC, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de televiziune, internet şi telefonie de pe piaţa locală, discută posibilitatea externalizării activităţilor tehnice din teren pentru a-şi eficientiza activitatea, au declarat pentru ZF mai multe surse de pe piaţa de telecom.

„UPC analizează posibilitatea de a externaliza activităţile tehnice din teren. Este vorba de aproximativ 400 de oameni. În competiţia pentru contract se află companiile Ericsson şi Huawei. O decizie nu a fost încă luată”, a declarat una dintre surse.

UPC România a avut anul trecut un număr mediu de 1.451 de angajaţi, conform datelor de la Finanţe.

Contactaţi de ZF, reprezentanţii UPC nu au comentat informaţiile.

Compania de cablu UPC, parte a gigantului american Liberty Global, este unul dintre puţinii jucători mari din telecom care nu au trecut printr-un proces de eficientizare a operaţiunilor prin externalizarea unor activităţi.

Seria contractelor mari de acest tip a fost deschisă în anul 2009 de Romtelecom (în prezent Telekom), prin externalizarea către Ericsson a 400 de oameni cu activităţi în teren. Şi Orange şi Vodafone au externalizat o parte dintre activităţile de acest tip către Ericsson, respectiv Huawei.