Românii preferă să bea bere acasă. Peste 80% din vânzările de bere din România se fac în magazine. Cehii şi grecii consumă berea în baruri
„Principala cauză pentru faptul că doar o mică parte din consumul de bere se realizează în HoReCa este dată de preţul redus al berii în ambalaje mari din magazine.“
Circa 81% din consumul de bere din România se realizează în sectorul off-trade (magazine), astfel că românii preferă să cumpere berea pentru acasă, în detrimentul barurilor sau restaurantelor care acoperă doar 19% din consum, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Asociaţia Berarii Europei.
„Acest obicei de consum ţine foarte mult de specificul nostru naţional: românilor le place mai degrabă să îşi petreacă timpul acasă, alături de familie sau prieteni, berea fiind aproape nelipsită în aceste momente. Totodată, criza economică, implicit scăderea puterii de cumpărare, a avut un cuvânt greu de spus, erodând semnificativ chiar dorinţa românilor de a ieşi mai mult în oraş, la o bere“, a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României, organizaţie care reuneşte cei mai mari producători de bere de pe plan local precum Ursus Breweries, Heineken sau Bergenbier, dar şi cei mai mari producători de materii prime pentru acest sector.