Felix Daniliuc, Raiffeisen Leasing: Văd în piaţă aceleaşi ingrediente pe care le-am avut şi înainte de 2008. Este o luptă acerbă pe preţ şi clienţi
Piaţa de leasing financiar pare să fie caracterizată în prezent de aceleaşi tendinţe comportamentale care existau şi înainte de izbucnirea crizei financiare, în 2008, companiile regăsindu-se acum într-o luptă acerbă în preţuri pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, este de părere Felix Daniliuc, CEO al diviziei de leasing a Raiffeisen.
„Conducând o companie activă în piaţă pot spune că văd cam aceleaşi ingrediente pe care le-am avut şi în 2008, aceleaşi tendinţe comportamentale. O bătălie pe pricing şi o atitudine de tipul să dăm cel mai bun preţ, să luăm cât mai mulţi clienţi. Este o abordare prociclică. În piaţă există oricum un interes crescut din partea clienţilor, oamenii au planuri de investiţii şi noi ne-am găsit tocmai acum să ne luptăm în preţuri“, a afirmat Felix Daniliuc pentru ZF.
El atrage atenţia asupra concentrării de risc în special în zona finanţărilor pentru camioane, sectorul care a fost principalul motor de creştere a pieţei în 2015 şi care a susţinut piaţa şi la începutul acestui an. Finanţările pentru achiziţia de camioane reprezintă aproximativ 40% din totalul finanţărilor acordate de companiile de leasing, echivalentul a 640 mil. euro, apropindu-se astfel de felia de 47% deţinută de autoturisme.