Legea 51% produse româneşti, pro şi contra: pot supermarketurile să acopere necesarul de produse agroalimentare din consumul intern?
Autor:
Roana Rotaru
14.07.2016
Principalul argument folosit de supermarketuri pentru a combate „legea lui 51%“, care obligă retailerii să expună la raft produsele provenit din lanţul scurt alimentar, este că producţia naţională nu acoperă consumul intern, motiv pentru care sunt nevoiţi să acopere deficienţa de produse agroalimentare din importuri.
Potrivit reprezentanţilor din agrobusiness, România poate acoperi din producţia naţională necesarul de carne de pasăre, de ouă, de produse lactate şi de panificaţie, însă există o deficienţă de carne de porc şi vită, iar în extrasezon, de fructe şi legume. Aceste deficienţe ar putea fi combătute printr-o mai bună organizare a producătorilor agricoli şi prin dezvoltare unor sisteme de depozitare care să permită livrarea de fructe şi legume tot anul.