Încrederea în economia italiană este în scădere -Le Figaro

Autor: Ştefan Stan 30.08.2016

Indicele compozit care măsoară încrederea consumatorilor s-a retras de la 111,2 puncte în iulie la 109,2 puncte în august, cel mai scăzut nivel din ultimul an.

Cifra s-a situat sub aşteptările analiştilor, care contau pe 110,5 puncte. Toate componentele au înregistrat un recul: încrederea personală, component economică (de la 129,8 puncte la 125,5 puncte), climatul actual (de la 109,1 puncte la 107,2 puncte) şI climatul viitor (de la 114,8 puncte la 112,2 puncte).

Indicele care măsoară încrederea companiilor italiene a scăzut la rândul lui de la 103 puncte în iulie la 99,4 puncte, cel mai slab nivel înregistrat din februarie 2015, un rezultat de asemenea mai slab decât cel anticipat de analişti (102,5 puncte).

Toate sectoarele componente sunt afectate: sectorul manufacturier (de la 102,9 puncte la 101,1 puncte), al construcţiilor (de la 126,2 puncte la 123,5 puncte), al serviciilor (de la 108,3 puncte la 102,4 puncte) şi al retailului (de la 101,3 puncte la 97,1 puncte).