Profilul clientului de servicii spa: omul stresat şi ocupat, cu venituri peste medie, care îşi petrece timpul la birou şi nu face mişcare zilnică
Profilul consumatorului de spa este omul ocupat şi stresat al secolului 21, spune Roxana Vişan, director al Orhideea Spa, unul dintre cele mai mari centre de wellness & spa din Capitală.
„Din păcate, românii abia se acomodează cu serviciile de spa şi relaxare, însă nu au un comportament stabil în achiziţionarea serviciilor”, adaugă Roxana Vişan. Profilul consumatorului de spa este omul ocupat şi stresat, cu venituri peste medie, care acordă atenţie calităţii vieţii pe care o duce, tocmai de aceea „în jur de 90% dintre clienţii noştri sunt corporatişti, hăituiţi de viaţa profesională, care petrec majoritatea timpului pe scaun şi care nu fac mişcare zilnică”.
La Orhideea Health & Spa consumatorul este de două tipuri: individual, care se prezintă la centru cu o frecvenţă medie de o dată pe săptămână şi cheltuieşte undeva la 150 lei pe vizită, şi consumatorul - membru al centrului, care vine de 2–3 ori pe săptămână şi cheltuieşte pe lună undeva la 350-400 de lei, beneficiind nelimitat de acces în tot centrul.
Un masaj de relaxare de 30 de minute este 85 de lei, iar cel terapeutic de 60 de minute costă 200 de lei. „Dacă vorbim de ritualuri spa sau terapii mult mai complexe, şi aici preţurile diferă”, spune Roxana Vişan. „Pot spune că serviciile mai scumpe sunt cele personalizate. Mă refer aici la cursurile de personal training nataţie, fitness şi kinetoterapie. Se lucrează 1 la 1: instructor/kinetoterapeut - client, totul este personalizat pentru fiecare client în parte”. Orhideea Health & Spa are o suprafaţă de peste 3.000 mp, dar în august compania a anunţat o investiţie de 300.000 de euro în deschiderea unei noi săli de fitness şi în extinderea spa-ului.
Centrul spa se află în cadrul complexului rezidenţial Orhideea Gardens, dezvoltat de omul de afaceri Daniel Piţurlea.
Investiţia în acest centru spa s-a ridicat la circa 3,5 milioane de euro şi a fost realizată de Dragoş Penca după ce a vândut în 2010 către fondul spaniol GED acţiunile pe care le deţinea la agenţia de turism online Paravion, companie pe care o conducea alături de alţi doi parteneri. Anul trecut, centrul spa a avut venituri de circa 3 milioane de lei, potrivit oficialilor Orhideea Health&Spa.
Orhideea Spa activează pe o piaţă a spa-urilor de 6 milioane de euro şi aproape 150.000 de clienţi. În România, cele mai multe spa-uri se găsesc în hotelurile de cinci stele, dar sunt şi câteva centre spa independente. Printre antreprenorii care mai deţin centre spa se numără şi Liliana Paraipan. Compania ei operează centrele Eden Spa, unul în zona Primăverii, care se întinde pe o suprafaţă de circa 350 de metri pătraţi dar şi o unitate în cadrul Grand Hotel Continental, hotel de cinci stele de pe Calea Victoriei, controlat de Radu Enache.