Românca Loredana Butnaru a triplat businessul Miele la 24 mil. lei

Autor: Cristina Roşca 02.11.2016

Vânzările locale ale producă­torului german de electrocasnice de lux Miele se îndreaptă în acest an spre 22-24 mil. lei după un avans de 40-50%, spune Loredana Butna­ru (40 de ani), executivul ro­mân care conduce ope­raţiu­ni­le locale de retail al com­pa­niei. Ea s-a alăturat gru­pului german Miele în pri­mă­vara lui 2013, iar în timpul man­da­tului său busines­sul local de retail al germanilor aproape s-a triplat.

„Cifra de afaceri va creş­te cu 40-50% în acest an. Acum avem deja un avans de 50%, în­să lunile noiembrie şi decembrie vor face diferenţa. Estimăm că vom în­che­ia anul cu un business de 22-24 mil. lei.“

Loredana Butnaru îşi aminteşte că atunci când a venit în companie, în 2013, Miele vindea circa 200 de aspi­ra­toare pe an. Acum vinde 4.000-5.000 de bucăţi, deci circa 400 pe lună, Preţul unui aspirator variază de la 670 de lei la 2.800 de lei în cazul roboţilor. Preţul mediu este de circa 1.000 de lei. „Acestea sunt de altfel şi cele mai bine vândute.“ Acestea sunt pro­du­sele cele mai vân­dute în volum dato­rită preţului mai mic.

Miele îşi vinde pro­du­sele pe piaţa locală atât on­line în magazinele par­te­nere precum eMAG, cât şi offline, în magazine mono­brand sau multibrand.

Pe lângă operaţiunile de retail, brandul german are în Ro­mânia şi o fabrică de subansam­bluri în Braşov. Aici sunt produse componente care sunt folosite în toate electrocasnicele grupului.