Cele mai valoroase 100 de companii din România. Valoarea jucătorilor din comerţ creşte de şase ori mai repede decât media, până la 5,6 mld. euro

Autor: Cristina Rosca 21.12.2016

Nouă reţele de comerţ modern îşi fac loc în topul celor mai valoroase 100 de companii din România, având o valoare cumulată de 5,6 mld. euro, potrivit calculelor ZF făcute pe baza eva­luării realizate de firma BT Capital Partners. Cele mai valoroase 100 de companii au o va­loare cu­mu­lată de 60,5 mld. euro, ceea ce înseam­nă că jucătorii din comerţ au o pon­de­rere de 9,3%. Astfel, ponderea în volum (nouă din 100 de companii) se respectă şi în valoare.

Toţi cei nouă jucători din comerţ care îşi fac loc în clasament au fost evaluaţi de BT Capital Partners în 2016 (pe baza datelor financiare din anul anterior) în creştere comparativ cu anul precedent, avansul variind între 6,8% şi 62,1%. La nivelul industriei, avansul a fost de peste 30%, unul dintre cele mai puternice din cla­sa­ment. Valoarea tota­lă a celor 100 de com­panii a crescut anul trecut cu doar 5%.