Antreprenori locali. Familia Rapotan renunţă treptat la franciza Mr. Bricolage după ce vânzarea a eşuat
Distribuitorul român de materiale de construcţii şi finisaje Arabesque din Galaţi a investit 10 mil. euro în deschiderea în Iaşi a unui magazin sub brandul MatHaus, primul cu acest nume. Unitatea înlocuieşte fostul magazin Mr. Bricolage aflat tot în portofoliul Arabesque.
„Spaţiul din Iaşi nu este închiriat, ci este cumpărat de noi. Cu siguranţă vom mai deschide magazine MatHaus şi în alte oraşe, dar nu pot spune acum unde şi când“, spune Angela Rapotan, care, împreună cu soţul ei, Cezar Rapotan, a pus bazele businessului Arabesque, ajuns la 1,8 mld. lei. Doar piaţa locală este responsabilă pentru peste 85% din cifra de afaceri.
Compania a trecut şi magazinul Mr. Bricolage din Piteşti sub brandul Arabesque, astfel că acum singura unitate care a rămas sub acest brand se află pe Calea Vitan din Bucureşti.
Grupul britanic Kingfisher, care şi-a făcut intrarea pe piaţa locală prin preluarea magazinelor Bricostore, anunţase în 2014 că intenţionează să preia reţeaua franceză Mr. Bricolage, însă a renunţat la acest proiect în 2015. Acum, familia Rapotan renunţă treptat la acest brand pe care-l deţine în franciză, potrivit datelor ZF.