Piaţa biscuiţilor dulci ajunge la 1 mld. lei. Eugenia rămâne cel mai bine vândut brand
Consumul de biscuiţi dulci a ajuns anul trecut la 50 de milioane de kilograme, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, acesta fiind al cincilea an de creştere a pieţei, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Astfel, consumul de biscuiţi şi napolitane a atins anul trecut pragul de circa 2,5 kilograme per capita. Cu toate acestea, România este departe de a atinge nivelul consumului din ţări precum Germania, Spania sau Ungaria, unde vânzările sunt chiar de două ori mai mari.
În Germania consumul de biscuiţi se situează la 3,6 kilograme per capita, în Italia şi Spania la 6,1 kilograme pe cap de locuitor, în Franţa la 5,1 kilograme per capita, iar în Ungaria la 3 kilograme per capita. Pe de altă parte, consum mai mic au ţări precum Bulgaria (2,3 kg) şi Polonia (1,7 kg).
În valoare, piaţa de biscuiţi dulci a ajuns anul trecut la 958 de milioane de lei (215 mil. euro), având o creştere continuă în ultimii ani. Astfel, faţă de 2012, piaţa a avut o creştere de peste 40% în valoare şi se îndreaptă către nivelul de 1 miliard de lei.