Trei dintre cele mai mari 20 de companii antreprenoriale româneşti au ieşit cu investiţii de la zero în afara graniţelor
Dacă Hidroconstrucţia are din 1992 filială în Germania, Arabesque şi Blue - Air au pariat mult mai târziu pe extinderea în regiune, dar ponderea vânzărilor externe se simte deja în business.
Cezar Rapotan a mizat în special pe piaţa ucraineană, acolo unde Arabesque are în prezent 20 de filiale, potrivit informaţiilor de pe site-ul propriu. Pasul extern a fost făcut în 2005 cu o filială în Chişinău – Republica Moldova, iar după Moldova şi Ucraina au urmat Bulgaria (2007) şi Serbia (2007). În Ucraina, filialele Arabesque operează sub numele Budmax.
Deşi extinderea pe pieţele externe a fost frânată de criza economică din 2008, filialele Arabesque pe pieţele externe au rămas în viaţă şi au contribuit în fiecare an la businessul grupului din Galaţi.