Retailerii se bat cu pumnii în piept că susţin producătorii agricoli locali, dar resping în continuare legea „51% produse româneşti“. Florin Căpăţână, vicepreşedintele asociaţiei marilor comercianţi: „Legea a fost proastă de la bun început.“

Autor: Roana Rotaru 11.05.2017
Retailerii resping în continuare con­troversata lege „51% produse ro­mâ­neşti“, deşi strategiile lor de mar­keting se bazează puternic pe prezenţa pro­du­selor autohtone la raft şi pe încurajarea producătorilor agricoli locali.
 
„Made in Romania“ este un pariu pe care mizează cei mai mari retaileri, cum ar fi Carrefour - care şi-a înfiinţat pro­pria cooperativă agricolă, Kaufland - care ajută producătorii agricoli români să obţină o certificare care atestă si­gu­ran­ţa alimentară – sau Lidl – care se mân­dreşte că a încheiat un parteneriat stra­tegic cu mediul universitar agricol din Bucureşti pentru încurajarea pro­ducătorilor români de legume şi fructe.
 
Florin Căpăţână, vicepreşedinte Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) şi director de dezvoltare durabilă şi relaţii insti­tuţionale la Carrefour Romania, afirmă că legea 150/2016, denumită colocvial „51% produse româneşti“, a fost o lege proastă încă de la început, care nu a reuşit decât să genereze conflicte între producători, procesatori şi comercianţi.