Vânzările de produse dermatocosmetice în farmacii au ajuns la 50 mil. euro
Autor:
Cristina Roşca
22.06.2017
Cele mai vândute cinci branduri de dermatocosmetice sunt Avene, Vichy (brand din grupul L’Oreal), Bioderma, Ivatherm şi LaRochePosay.
Piaţa dermatocosmeticelor, produse vândute în special în farmacii, a ajuns anul trecut la circa 50 de milioane de euro după un avans de 8% comparativ cu 2015, arată datele din piaţă. Acest segment a avut anul trecut o evoluţie pozitivă, cu o creştere peste cea a pieţei totale, care a avansat mai timid, cu circa 5,6% în 2016. Românii cheltuie anual pe produse cosmetice 816 milioane de euro, valoarea totală a pieţei incluzând atât produsele mass-market, cât şi dermatocosmeticele, vânzările segmentului de lux şi pe cele din vânzări directe. Astfel, în total, dermatocosmeticele au o pondere de 6,1%.
„Segmentul dermatocosmeticelor creşte an de an, vedem un interes crescut din partea consumatorilor”, spune Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea şi cea care conduce operaţiunile Ivatherm, unul dintre cei mai mari jucători de pe acest segment. Un avantaj major pentru aceste produse care au un preţ peste medie este faptul că sunt vândute aproape exclusiv în farmacii, un canal de distribuţie cu o imagine foarte bună în piaţă. Mai mult, acest tip de produse vin în unele cazuri şi cu prescripţie medicală, fiind folosite şi în cazul unor afecţiuni ale pielii.